OTVOREN POKLOPAC KAPSULE S UZORKOM ASTEROIDA: NASA je našla baš ono što je tražila, nešto je i dalje u glavnom kontejneru! (VIDEO)
Foto: NASA Photo / Alamy / Alamy / Profimedia

laboratorija specijalno opremljena za misiju osiris-rex

Kapsula OSIRIS-REx s prikupljenim uzorkom asteroida sletela je na Zemlju u nedelju, nakon čega je pokrenuta procedura sigurnog vađenja materijala iz njene unutrašnjosti.

Ova kapsula je odneta u NASA svemirski centar "Džonson" gde je poklopac otvoren unutar posebnog odeljka kako bi se izbegla kontaminacija.

Naučni sajt IFL Sajens navodi da je pronađena "crna prašina i krhotine", a glavni kontejner još nije otvoren, prenosi Jutarnji list.

Kapsula je donela otprilike 250 grama netaknutog materijala s asteroida Benu, najveće zbirke kosmičkog materijala van Meseca.

foto: NASA Photo / Alamy / Alamy / Profimedia

U sredu je tim uklonio poklopac kanistera i otkrio tamni prah i čestice veličine peska koje su najverovatnije s asteroida.

Ovo je vrlo dobar znak za mehanizam prikupljanja uzorka Touch and Go (TAGSAM) koji tek treba da bude otvoren.

foto: AP Keegan Barber

TAGSAM je instrument koji se koristi za prikupljanje materijala s Benuove površine i zahteva vrlo komplikovano rastavljanje.

Materijal će biti maksimalno izolovan, a cela procedura otvaranja uvežbavana je poslednjih nekoliko meseci.

- Ove operacije se odvijaju u novoj laboratoriji dizajniranoj specijalno za misiju OSIRIS-REx. Aluminijski poklopac uklonjen je u posebnim uslovima - napisala je na blogu Šanika Verin iz NASA svemirskog centra "Džonson".

foto: AP Rick Bowmer

TAGSAM će biti odvojen od ostatka i prebačen u vlastiti "odeljak sa rukavicama" kako bi bio otvoren.

U tom postupku će TAGSAM biti premešten u zapečaćeni rezervoar u koji će se kontinuirano upumpavati inertni gas koji ne reaguje, a zadržava vlagu i kiseonik.

(Kurir.rs/IFL Science/Jutarnji list)