NASA na Titanu otkrila reku sličnu Nilu
Foto: NASA/ Google Maps

Zanimljivost

NASA na Titanu otkrila reku sličnu Nilu

Fotografija reke po obliku slične Nilu nastala je 26 septembra i jsanose vidi kako se ona uliva u Krakenovo more na Titanu

HJUSTON – NASA- ina letelica Kasini, koja leti oko planete Saturn,snimila je 400 kilometara dugu reku na Titanu najvećem mesecu oko tog planeta, koja se po sličnosti može porediti sa najvećom afričkom rekom Nil.

Zanimljiva fotografija nastala je 26.septembra ove godine i prikazuje severnu polarnu regiju Titana gde se vidi kako snimljena reka uliva u Krakenovo more koja se po sličnosti poredi sa rekom Nil u Africi.

NASA- ini astronomi ističu da bi otkriće reke na Titanu moglo dati bolji uvid u površinu tog Saturnovog meseca, a nedavna analiza pokazala je da toplina koja dolazi iz unutrašnjosti Titana sprečava njegove okeane da se zalede, pa se nagađa da postoje izolovani uslovi da se razvvije mikroskopski život.Planeta Titan prema analizi astronoma je jedino planetarno telo koje ima vodu na svojoj površini, a hidrološki sistem ove planete oslanja se na hidrougljenik sličan metanu i etanu, za razliku od hidrološkog sistema Zemlje koji se oslanja na vodu.