Naučnici CERN našli manjak antimaterije!

Neravnoteža

Naučnici CERN našli manjak antimaterije!

Laboratorija saopštila je da je čestica, nazvana B0s, četvrta subatomska čestica koja više "preferira" materiju nego antimateriju

ŽENEVA - Naučnici najvećeg atomskog sudarača na svetu saopštili su da su otkrili nove razloge za očigledan manjak antimaterije u kosmosu. Tim istraživača koji radi na podacima Velikog hadronskog kolajdera (LHC) u centru Evropske organizacije za nuklearna istraživanja (CERN), objavio je da je otkrio česticu koja se neravnomerno raspada u materiju i antimateriju.

Laboratorija, koja se nalazi nadomak Ženeve, saopštila je da je čestica, nazvana B0s, četvrta subatomska čestica koja više "preferira" materiju nego antimateriju.

Pjerluiđi Kampana, portparol istraživačkog tima koji je do najnovijeg otkrića došao analizom podataka iz 70 triliona kolizija protona tokom jednog od četiri eksperimenta sprovedenih u LHC-u, izjavio je da je otkriće bilo predviđeno standardnim modelom fizike, ali da "pojedine interesantne diskrepancije zahtevaju dodatna detaljna proučavanja".

Početna pretpostavka tvrdi da je prilikom Velikog praska pre 13,8 milijardi godina stvorena podjednaka količina materije i antimaterije. Ono što, međutim, zbunjuje naučnike je činjenica da je materija danas preovlađujuća. Nestanak antimaterije - ostavljajući nas u univerzumu sa viškom materije od koje su nastale zvezde, naša planeta Zemlja i sav poznati živi svet, trebalo bi da bude rezultat suptilne razlike između materije i antimaterije.