(VIDEO) SVEMIRSKA LEPOTICA: Ovako izgleda zelena kometa na nebu iznad Austrije!
Foto: DPA

JEDINSTVEN FENOMEN

(VIDEO) SVEMIRSKA LEPOTICA: Ovako izgleda zelena kometa na nebu iznad Austrije!

Austrija -
Kometa je ime dobila po australijskom astronautu Teriju Lavdžoju koji je otkrio u avgustu 2014.godine. Prelepu zelenu boju repa čine dvoatomski molekuli ugljenika

BEČ - Iznad Austrijskog neba u ponoć, 21. januara jasno je mogla da se vidi zelena kometa Lavdžoj (Lovejoy).

Ona već već milionima godina putuje svemirom i trebalo joj je 11.500 godina da svojom eliptičnom putanjom obiđe oko Sunce. Najbliže Zemlji na "svega" 70 miliona kilometara od nje bila 7. januara u ranim jutarnjim satima. Sada je na putu ka Suncu, kome će biti najbliža 30. januara, na udaljenosti od 111 miliona kilometara. Ukoliko bismo je na primer pratili automobilom koji se konstantno kreće brzinom od 130 km/h, stigli bismo je za tačno 97 godina i 171 dan.

Vidi se jednom u životu... Kometa Lavdžoj ( Foto DPA)

Sinoć oko ponoći mogla videti sasvim jasno jer je u vreme mladog meseca nebo najtamnije. Na internet su se odmah pojavile stotine fotografija ove komete na kojoj se jasno vidi i jen zeleni rep koji je oduševio svet. Kometa je ime dobila po australijskom astronautu Teriju Lavdžoju (Terry Lovejoy) koji je otkrio u avgustu 2014.godine, a njena zvanična oznaka je inače „C/2014 Q2“. Zanimljivo je da je još pet kometa dobilo ime po ovom astronautu.

Ova kometa se sastoji se od šljunka, čestica prašine i leda i slična je ogromnoj snežnoj lopti, koja leti kroz svemir. Zelenu boju repa čine dvoatomski molekuli ugljenika. Inače , ova kometa koja sija otprilike kao najslabija zvezda može vidi golim okom, ili uz pomoć dvogleda kada je nebo vedro. Najbolje vreme je ipak oko 22 sata kada treba gledati prema jugu. Što je menje svetlosti okolo, veće su šanse da se kometa vidi.

M. Ć.