icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

GRAĐANI TUZLE BESNI: Prete nam zaplenom imovine zbog vode koju nismo potrošili!
Isak Šadić, Foto: Avaz.ba

SPORNI RAČUNI ZA VODU

GRAĐANI TUZLE BESNI: Prete nam zaplenom imovine zbog vode koju nismo potrošili!

Bosna i Hercegovina

Problem s naplatom računa za vodu u kolektivnim stambenim objektima u Tuzli nije od juče, ali je novina u toj višegodišnjoj neuređenoj oblasti da su građani izloženi sve češćim pretnjama zaplenom dela penzije ili imovine zbog duga prema JKP “Vodovod i kanalizacija”.

Isak Šadić, stanovnik naselja Sjenjak, ističe kako se ovom problematikom bavi godinama i da je oko 100.000 stanovnika koji žive u 24.000 stanova sagrađenim do 1991. godine diskriminisano po osnovu Zakona o zaštiti potrošača.

 

"Meni računi za vodu dolaze od 45 do 59 KM i to za dve osobe. Međutim, plaćam šest kubika za dve osobe, jer ne želim da platim ono što nisam potrošio. Poznajem i komšije čiji su mesečni računi oko 100 KM", navodi Šadić.

 

Svojevremeno je Opštinsko veće Tuzla odlukom 2011. godine omogućilo postavljanje individualnih vodomera, ali pod uslovom da budu postavljeni u prostor hodnika (stepeništa).

foto: Profimedia

 

"To proizvodi ogromne troškove za razbijanje zidova, kako nosivih tako i armiranih, što je u suprotnosti s propisima u građevinarstvu. Ni u kom slučaju ne mogu se razbijati konstrukcije u montažnim zgradama, jer to može proizvesti pogubne posledice po sam objekat" upozorava Šadić, koji je ceo životni vek proveo u građevinarstvu.

 

Međutim, njega, ali i brojne komšije, brine što im već godinama dolaze enormno visoki računi za vodu i zbog toga opravdano sumnjaju da je posredi organizovana pljačka građana.


"Uprkos nepoštovanju Zakona o zaštiti potrošača od JKP “Vodovod i kanalizacija”, na naše adrese stižu tužbe i sudski izvršioci. Mi smo diskriminisani po članu 38. ovog zakona u kojem stoji da će nadležni sudovi svojim aktom narediti prestanak bilo kakvog čina ili prakse koji su u suprotnosti s odredbama zakona i koji štete zajedničkim interesima potrošača. Ja, ali i moje komšije, ne bežimo od plaćanja računa, ali za količinu vode koju smo potrošili", zaključuje Isak Šadić, koji konstatuje da su penzije i plate u BiH toliko obezvređene i da uskoro neće biti dovoljne za pokrivanje troškova komunalnih usluga.


Šadić ističe da je upoznat na koji su način rešeni problemi u Brčkom i Sarajevu.

 

"U Distriktu Brčko 2013. godine je urađena racionalizacija komunalnih preduzeća i ugrađeni su vodomeri u stanove etažnih vlasnika na glavnim ventilima kupatila i kuhinje bez ikakvog pomeranja i razbijanja zidova i slično i to bez ikakvih troškova za vlasnike stanova. U Sarajevu je vlasnicima omogućeno da na takav način o svom trošku ugrade vodomere. Samo u Tuzli traže štemanje zidova i izvođenje vodomera u hodnik. Za takve radove i materijal, a potom i saniranje štete, potrebno je nekoliko hiljada KM", ističe on.

 

Kurir.rs/Avaz.ba
Foto: Avaz.ba

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.