Prema rečima Gorana Rakića, šefa Kabineta direktora IDDEEA, najviše neplaćenih kazni ima jedan Sarajlija, koji je do sada kažnjen s više od 80.000 KM (oko 40.000 evra).
"Njegovo prebivalište je u sarajevskoj opštini Stari grad, a duguje tačno 81.010 KM. Za njim slede vozač iz Trebinja sa 64.252 KM i dužnik iz Brčko distrikta sa 56.088 KM", naveo je Rakić.
Kako Zakon o prekršajima nalaže, poreska uprava dužna je da izvrši prinudnu naplatu ako se tokom jedne godine ove kazne ne naplate.
Milija Radović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja RS, kaže da poreska uprava ne može da naplati dug zato što dužnik nije zaposlen ili nema pokretnih stvari koje bi mogle da se zaplene.
"Takvom vozaču oduzme se vozačka dozvola, ali on i dalje vozi. Policija ga zaustavi i napiše novi nalog. Tako se kazne gomilaju u nedogled. Ispada da je pojedinac pametniji od države", kaže Radović.
Ševal Kovačević, veštak saobraćajne struke, smatra da se na ovom primeru najbolje vidi da je BiH zakazala i da je poražavajuće da se takvim vozačima ne mogu oduzeti vozila.
"Voze se neregistrovani automobili, automobili na tuđe ime. Takvim vozačima vozilo odmah treba oduzeti. Ne sme mu se dopustiti da vozi dok ne izmiri dug. Pitam se koliko je života ugroženo. Ljudi svakodnevno ginu na putevima, a nesavesni vozači i dalje voze i skupljaju kazne", rekao je Kovačević.
Od decembra 2019. godine, vozači koji ne izmire kazne ići će u zatvor.
Kurir.rs/Avaz.ba Foto: Profimedia/Ilustracija