SVAKO MESTO IMA SVOJE MUŠTERIJE Turistički radnici Crne Gore: Zakazali smo, ali su cene otišle svuda
Foto: Zorana Jevtić

crna gora

SVAKO MESTO IMA SVOJE MUŠTERIJE Turistički radnici Crne Gore: Zakazali smo, ali su cene otišle svuda

Crna Gora -

Izjava premijera Dritana Abazovića da su cene na crnogorskom primorju kao na Azurnoj obali izazvala je burne reakcije javnosti.

Iz Privredne komore kažu da su shvatili da premijer poručuje da se cene koriguju tamo gde ne prate ponudu. Ipak, promene cena na crnogorskom primorju su deo globalne pojave, kažu iz turističkih agencija. Turisti, piše RTCG, najveću zamerku imaju na cene iznajmljivanja ležaljki.

Neočekivano lošu turističku sezonu u Vladi, pored gubitka ruskog i ukrajinskog tržišta, pravdaju i visokim cenama.

"Da su cene na primorju kao na Azurnoj obali, Crna Gora do sad to nije videla", rekao je pre dva dana premijer.

Videli su ih turisti koji tradicionalno letuju u Budvi. Ne smetaju im preterano.

"Što se tiče Budve za svakog ima po nešto, ako će luksuz više, a ako će manje manje", jedan je od komentara.

"Ne mislim da su previsoke, svuda su otišle, globalna stvar, cene su dobre. Došli smo juče, najviše mi smeta što se tiče ležaljki na plaži", komentarišu gosti.

U Privrednoj komori smatraju da svako mesto ima svoje mušterije.

"Pretpostavljam da premijer zna da ima lokaliteta koji nisu popunjeni i da je dao signal da ljudi prilagode cenu", kaže Luka Bulatović, potpredsednik Odbora za turizam u Privrednoj komori.

Iako ovogodišnje cene na crnogorskom primorju nisu prilagođene domaćem, a ni regionalnom turisti, Milan Koprivica iz jedne podgoričke turističke agencije kaže da cene ne rastu samo na crnogorskom primorju.

"To je realnost, troškovi su porasli i hrane i radne snage. Hotelijeri su bili prinuđeni", ističe Koprivica.

Turistički radnici bili su prinuđeni i da se bore sami za svakog turistu. Kako smo ostali bez Ukrajinaca i Rusa, u ovu sezonu ušlo se, kažu naši sagovornici, bez strategije, jer je politika zauzela prvu poziciju.

"Destinacija nije odradila posao, NTO ima 300.000, budžet Porto Monenegro tri puta više, Turizam nije prioritet", naglašava Bulatović.

Koprivica misli da smo sporo odreagovali na globalne promene koje su proizvedene ratom u Ukrajini.

"Neke države su brže reagovale, mi zakazali", kaže Koprivica.

Iako je država, kažu, nespremno dočekala ovu sezonu, još je rano da je proglasimo neuspešnom. Špic tek sledi, a i postsezona od koje mnogo zavisi.

"Ako bi septembar i oktobar bili kao 2019. na očekivanom nivou, možda ova sezona ne bude kako smo sad spremni da je okarakterišemo", kaže Koprivica.

Ipak, ostaje gorak ukus kada se proširi loš glas, navodi RTCG.

"Jedna ležaljaka 25 evra, a soba za dve osobe 25, ne može u isti koš, ako ne dobije nešto uz tu ležaljku", smatra Bulatović.

Kurir.rs/RTCG

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track