00:36

Zagreb: Eksplozija napravila krater prečnika tri metra i uznemirila građane

hRVATSKA NA NOGAMA

OVO JE LETELICA KOJA JE NEOPAŽENO PROŠLA NATO RADARE PALA NA ZAGREB: Došla sa istoka iz pravca Mađarske i na visini od 1.300 m!

Hrvatska -

Letelica koja je u četvrtak kasno uveče pala u širom centru Zagreba je ruske proizvodnje, ali za sad nije poznato da li pripada ukrajinskoj ili ruskoj vojsci, saopštio je hrvatski premijer Andrej Plenkoović.

S druge strane, vlada je objavila inofrmacije da se radi o bespilotnoj letelici, da je u pitanju vojna i da je prema prikupljenim podacima, u hrvatski vazdušni prostor ušla iz smera istoka prema zapadu, odnosno iz vazdušnog prostora Mađarske, brzinom od 700 km/h na visini od 1.300 m.

VR-2 Striž/Tu 141

Koncern Tupovljev koji je poznat po proizvodnji strategijskih bombardera napravio je i strategijsku bespilotnu letelicu "jastreb" dometa 3.800 km. U pitanju je izviđačka besiplotna letelice. Plan Tupovljeva bio je da se napravi letelica koja bi izvodila osmatračke letove na Zapadu, iza "Gvozdene zavese" u dubini teritorije NATO.

Verzija Tu-141 koristi se za operativno izviđanje i lansiral se sa posebne prikolice TOU-141. Osim letelice i lansera postoji i transportno vozilo TZM-141, sistem za kontrolu TPU-141 i stanica ya obradu i dešifrovanje informacija POD-3.

Bivša Sovjetska armija imala je u svom naoružanju čak 152 ovakve letelice. Posle raspada SSSR-a one su ostale u naoružanju ruske, ali i ukrajinske vojske, s tom razlikom, što su ovu stratešku bespilotnu letelicu Rusi izbacili iz operativne upotrebe pre skoro nešto više od 10 godina. Da li su je zbog invazije ponovo vratili u operativnu upotrebu nije poznati, iako ta opcija postoji.

A.Mlakar

Taktičko Tehnički podaci

Konstruktor OKB Opit ( ANTK Tupovljev)

Proizvođač: Voronježki avijacijski zavod

Namena: Izviđačka bespilotna letelica

Pogon: Turbomalzni motor KR-17A potiska 19,6 kN

Dimenzije:

dužina 14,33m; razmah krila 3,87 m; visina 2,43 m

Performanse:

dolet 1.000-3.800 km; visina leta 50- 6000 m, optimalna visina leta 2.000 m, brzina leta 950-110 kilometara na čas

U naoružanju Sovjetske armije od 1976, a serijska proizvodnja tekla je od 1978-1983 godine. Preostale letelice međusobno su razdelile Rusija i Ukrajina.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track