ZA POSAO SVETIONIČARA NA JADRANU STIGLO 17 PRIJAVA: Šest meseci samoće, mora i talasa uz puno radno vreme
Foto: Pixabay

pula

ZA POSAO SVETIONIČARA NA JADRANU STIGLO 17 PRIJAVA: Šest meseci samoće, mora i talasa uz puno radno vreme

Hrvatska -

Na konkurs za radno mesto svetioničara koji je raspisala splitska firma Plovput stiglo je – 17 prijava.

konkurs je bio otvoren od 24. marta do 4. aprila.

Mesto rada je Pula i svetionici po Jadranu, traženi nivo obrazovanja bila je srednja stručna sprema tehničkog usmerenja, uslov je bio i najmanje jedna godina radnog iskustva, položeni važeći ispit za GMDSS operatora s ograničenim ovlašćenjima i dozvola za upravljanje brodom B kategorije.

Nakon što se sklopi ugovor, Plovput će organizovati polaganje internog ispita za svetioničara. Ugovor se nudi na određeno, na šest meseci, a predviđena je plata između 6000 i 7000 kuna neto.

Firma u potpunosti pokriva naknadu za prevoz. Posao je na puno radno vreme, i to u smenama, uz rad vikendom i praznikom.

Šta svetioničar radi? U opisu poslova u Plovputu navode kontrolu ispravnosti nautičkih karakteristika svetionika – glavnog i rezervnog svetla, sirene za maglu i kontrolu svih objekata pomorske signalizacije u vidokrugu te dojavu nadležnima o njihovoj neispravnosti.

Zatim, u opsegu posla je i ručno uključivanje sirene za maglu u slučaju kvara automatskog sistema pri vidljivosti manjoj od hiljadu metara, tekuće održavanje uređaja i opreme, pa čak i učestvovanje u akcijama traganja i spašavanja na moru u slučaju naloga nacionalne centrale u Rijeci.

Nadalje, svjetioniča treba da javlja meteorološke podatke Državnom hidrometeorološkom zavodu, prati rokove važenja propisanih lekova i sanitetskog materijala, čistiti sve objekte svetionika, od glavne i pomoćne zgrade do agregatnice i spremišta za brod, uređuje okolinu, vodi evidenciju o boravku i smeštaju i još mnogo toga.

Drugim rečima, svetioničar nije na ostrvu kako bi, što je ustaljeno mišljenje, palio i gasio svetla koja plovilima pomažu u orijentaciji jer svi su svetionici automatizovani i nadzirani preko sistema daljinskog upravljanja.

– Zbog značaja svetionika za bezbednost plovidbe te zaštite svetioničarskih zgrada od propadanja, na 16 svetionika se još uvek nalazi svetioničarska posada s jednim ili dva svetioničara u smeni, navode u toj državnoj firmi.

U Plovputu nisu odgovorili na pitanje Večernjeg lista kakvo je generalno interesovanje za to radno mesto koje neki vide kao beg od užurbanog ritma života.

Svetionici su izgrađeni na najistaknutijim ili najudaljenijim tačkama teritorijalnog mora, i to su uglavnom kamena zdanja s uočljivom kulom, opremljena glavnim i rezervnim svetlom.

Domet glavnog svetla je do 30 milja. Neki svetionici su, napominju u Plovputu, opremljeni radarskim i sistemom za maglu.

Inače, svetioničarska služba na Jadranu uspostavljenja je pre dvestotinak godina, točnije 1818. na rtu Savudrija, i to je, kažu, bio prvi svetionik na svetu koji je za rasvetu koristio gas dobijen destilacijom uglja.

Po nalogu cara Franje I projektovao ga je arhitekta Pjetro Nobile. Ovaj poslednji oglas za radno mesto svetioničara navodno je raspisan mahom za potrebe svetionika Sv. Ivan na sredini zapadne obale Istre, izgrađenom 1853. godine.

Uz njega se veže legenda koja kaže da je mletački dužd po vrlo lošem vremenu plovio prema Rovinju kad je posada u poslednjem trenutku uočila opasne hridi Svetoga Ivana i promenila rutu plovidbe.

Zanimljivo je da deo svetionika kojima upravlja, Plovput iznajmljuje turistima. U ponudi za ovogodišnju sezonu su 23 apartmana na desetak lokacija.

Gotovo svi svetionici kategorizovani su sa tri zvezdice.

Kurir.rs/Večernji list

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track