EDB odbacila 95 odsto žalbi Beograđana!
Foto: Rojters

Podneto 10.300 reklamacija

EDB odbacila 95 odsto žalbi Beograđana!

Beograd -
Naše kontrole su utvrdile da je do grešaka, u svim slučajevima, došlo samo zbog propusta kod očitavanja strujomera i potrošenih kilovata. Znači, nije bilo grešaka na višim nivoima, već se radi o klasičnim problemima na terenu, kažu u EDB

BEOGRAD - Za svega pet odsto, od ukupno 10.300 reklamacija na decembarske račune za struju, "Elektrodistribucija Beograd" priznaje svoju grešku. Prema njihovim prvim podacima, koji su stigli iz kontrole i analiza žalbi potrošača, EDB smatra da je opravdano i osnovano - svega 470 i to isključivo zbog grešaka u očitavanju električne energije.

U udruženjima potrošača tvrde da su ove brojke sigurno netačne i da se radi o klasičnoj obmani sugrađana. Iz "Elektrodistribucije Beograd" su tokom januara na adrese 800.000 domaćinstava stizali vrtoglavo veliki računi za potrošene kilovate. Iako je decembar prošao sa temperaturama koje su iznad prosečnog nivoa za to doba godine, veliki broj Beograđana dobio je dug za obračunatu struju i za 100 odsto veći nego što su očekivali.

Baš zato, šalteri EDB bili su krcati tokom prethodnog meseca, jer je 10.300 domaćinstava podnelo pritužbu na visinu računa. Ipak, u ovom javnom preduzeću u sredu su podvukli crtu i rekapitulirali sve sporne račune za decembar."Utvrđeno je da je svega 470 tužbi na visinu računa i osnovano. Analizirali smo sve reklamacije i razgovarali sa svim učesnicima u procesu očitavanja, obrade i dostavljanja računa za električnu energiju. Naše kontrole su utvrdile da je do grešaka, u svim slučajevima, došlo samo zbog propusta kod očitavanja strujomera i potrošenih kilovata. Znači, nije bilo grešaka na višim nivoima, već se radi o klasičnim problemima na terenu", kažu u EDB.

Ovi prvi rezultati problema koji je pogodio ogroman broj domaćinstava u prestonici naišli su na apsolutno osporavanje, kako sugrađana koji misle da su oštećeni, tako i potrošačkih udruženja.

"Ubeđeni smo da su podaci sa kojima su sad izašli netačni", objašnjava Goran Papović, direktor Nacionalne organizaicje za zaštitu potrošača Srbije.

"Ministarstvo energetike je formiralo tim za utvrđivanje odgovornosti za nerealne račune za energente, a mi smo u njemu. Mada ćemo konačne rezultate istrage o potrošnji struje imati za nekoliko dana, svi podaci do kojih smo mi došli ukazuju da, kada je u pitanju rad "Elektrodistribucije Beograd" - baš ništa nije logično. Ni njihovi obračuni, ni rezultati, niti upravljačke odluke".

EPS pojačava kontrolu

EPS će standardizovati i unapređivati sistem naplate, kako bi svaki potrošač imao najveću zaštitu svojih prava na teritoriji cele Srbije, dogovoreno na sastanku prvog čoveka EPS-a Aleksandra Obradovića i ombudsmana Saše Jankovića.Elektroprivreda Srbije će ojačati sistem unutrašnje kontrole rada kako bi mogla sama, ne čekajući prigovore, da identifikuje sve eventualne ggreške u snabdevanju i naplati struje, dogovoreno je na sastanku v.d. direktora EPS Aleksandra Obradovića i zaštitnika građana Saše Jankovića.Kako je saopšteno, Obradović i Janković su se dogovorili da EPS sa pojačanom pažnjom i brzinom proverava sve prigovore građana i sankocioniše eventualni nesavestan rad svojih službenika.EPS će, kako je navedeno, standardizovati i unapređivati sistem naplate, kako bi svaki potrošač imao najveću zaštitu svojih prava na teritoriji cele Srbije.

Direktor EPS i zaštitnik građana su se dogovorili da u slučaju potrebe lično provere odnos prema građanima na mestima gde su pritužbe na iznos računa za struju učestale. Sistem naplate zasniva se na terenskom očitavanju, za šta EPS koristi 7.000 spoljnih saradnika, te je mali procenat greške izazvane ljudskim faktorom neminovan, navodi se u saopštenju zaštitnika građana.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track