Vesić: Nedostatak novca za projekte glavni problem Beograda!
Foto: Dragan Kadić

Potreban svež kapital

Vesić: Nedostatak novca za projekte glavni problem Beograda!

Beograd -
Ove godine smo napravili budžet koji je manji u odnosu na prošlu, ali je domaćinski i sredstva se usmeravaju na ono što je važno za grad, ali ćemo morati da nađemo dodatne izvore finansiranja kako bi se grad razvijao, navodi sekretar Privremenog organa Beograda

BEOGRAD - Sekretar Privremenog organa Beograda Goran Vesić izjavio je danas da je glavni problem grada nedostatak novca da se sprovedu svi projekti, kao i da je rešen problem divljih taksista na aerodromu, da će osnovna škola i vrtić u naselju "Stepa Stepanović" biti završeni do 31. jula i da će biti izgrađeno više podzemnih garaža.

Vesić je rekao da će zbog finansijskih problema glavni posao Gradske vlasti, posle izbora, biti da reši pitanje finansiranja grada, što u saradnji sa Republikom, kroz obezbeđivanje dodatnih sredstava, što racionalizacijom u Gradskoj upravi i u poslovanju gradskih preduzeća.

"Ove godine smo napravili budžet koji je manji u odnosu na prošlu, ali je domaćinski i sredstva se usmeravaju na ono što je važno za grad, ali ćemo morati da nađemo dodatne izvore finansiranja kako bi se grad razvijao", podvukao je Vesić.

On je dodao da Grad zato ulazi u projekte javno-privatnog partnerstva, što će biti slučaj sa deponijom, "Gradskom čistoćom", vrtićima jer nema razloga da, "kada postoji privatna inicijativa za gradnju, oni ne budu u sistemu subvencija".

"Pokušaćemo da u svim segmentima uvedemo privatnu inicijativu, svež kapital i tako rešavamo probleme", rekao je Vesić i dodao da je budžetom rešen završetak fabrike vode Makiš 2 koja će biti puštena u probni rad u septembru.

On je rekao da je Privremeni organ zatekao 1,2 milijarde dinara dugovanja za poslovni prostor, a što su firme koje imaju probleme i teško mogu da plate, pa je doneta odluka da ko plati u roku od sedam dana, ima 40 odsto otpusta, a otpisuje mu se i kamata.Kako je precizirao, ko potpiše ugovor na tri meseca dobija 30 odsto otpisa, na šest meseci 20 odsto, na 12 meseci dobiće 10 odsto, a ko pristane da plaća dug na 48 meseci ne dobija otpis, već mogućnost da reguliše dug u tom periodu.Vesić je rekao da je rešenje problema taksista pokazalo da je svaki problem moguće rešiti ako mu se pristupi sa voljom i odlučnošću.

"Taj problem je postojao decenijama u gradu, a divljih taksista sada više nema, a neće ih ni biti u gradu. Oduzeli smo vozila, do sada četiri, i tako rešili problem", rekao je Vesić.Prema njegovim rečima, na osnovu dogovora sa taksi udruženjima, taksisti ne mogu na aerodromu da izlaze iz automobila i sačekuju putnike, već moraju da sede u automobilima i čekaju da putnici dođu na taksi stanicu.Svakom taksisti koji pokuša da dovede putnike na taj način biće naplaćena kazna, a pošto više nema divljih taksista za tim više i nema potrebe, rekao je Vesić.

Kako je dodao, regulisano je šest zona u gradu, a svaka ima fiksnu cenu taksi prevoza od 1.400 do 6.000 dinara, pri čemu su 1.400 dinara Surčin, Zemun i Novi Beograd, a do 6.000 Barajevo, Mladenovac drugi rubni delovi grada.U tu cenu, naveo je Vesić, ulazi i prtljag i ne postoji nikakva mogućnost da se naplati dinar više, jer se zna koliko će koštati taksi prevoz, a napravljena je kategorizacija taksi vozila i šta moraju da imaju, ali i pravilnik o tome kako treba da se vrši vanredna kontrola taksi vozila.

On je dodao da će u naselju Stepa Stepanović tokom leta biti izgrađeni škola i vrtić, a da su pojedine dešavanja u "Stepi Stepanoviću" klasičan primer kako nekim političkim projektom može da se napravi gomila drugih problema i kako projekat koji se politički reklamira kao jeftin, na kraju ispadne preskup.Vesić je ocenio da je možda bilo pametnije da se na nekoliko lokacija u gradu izgradi po jedan deo tih stanova, da se manje opterete infrastruktura i put, ali da tada niko o tome nije razmišljao, zbog čega gradska vlast "sada vadi kestenje iz vatre".

Govoreći o podzemnim garažama, on je rekao da su u igri lokacije Studenski trg, Kosovska, delom ispod parka Skupštine Srbije, ispod Beogradskog dramskog pozorišta, u Francuskoj ulici ispod pumpe, Masarikov trg u Zemunu, Skerlićeva, koja bi trebalo da pokrije Klinički centar, a radiće se i nadogradnja garaže na Obilićevom vencu.

Vesić je dodao da je "Parking servis" odabrao najbolje četiri lokacije, a po prvi put, one će biti građene po principu javno-privatnog partnerstva. Prema postojećim analizama, rekao je Vesić, u centru grada nedostaje od tri do 5.000 mesta, a 10 do 15.000 mesta nedostaje u širem centru grada.On je takođe rekao da se intenzivno radi i na projektu za rekonstrukciju Slavije, što bi moglo da počne od oktobra.

"Suština priče je da ne želimo da se Beogradu dogodi novi Bulevar i da sutra neko kaže da je potrošeno više para nego treba, da je ugrađeno nešto što ne treba i sve ono što se sada dešava oko Bulevara", rekao je Vesić.Odgovarajući na pisanje da će Beograd pokušati da organizuje završni turnir košarakaške Evrolige za 2015. godinu, Vesić je istakao da je ta ideja potekla pre par nedelja od Bože Maljkovića.

"Naša intencija je da Beograd svake godine ima po jedan veliki sportski događaj, jer je to dobro za promociju grada, turizam, ekonomiju u gradu i to je dobro za imidž Beograda", rekao je Vesić.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track