SUTRA JE ISTORIJSKI DAN ZA SRBIJU: Kreće se sa gradnjom, OVO SE DUGO ČEKALO
Foto: Printscreen/ Instagram/mali_sinisa

VELIKA STVAR

SUTRA JE ISTORIJSKI DAN ZA SRBIJU: Kreće se sa gradnjom, OVO SE DUGO ČEKALO

Beograd -

Planirano je da prva linija metroa bude završena 2028. godine, a druga 2030. godine - naveo je on

Siniša Mali, ministar finansija, saopštio je da je spremno da sutra, u ponedeljak 22. novembra, zvanično počnu radovi na Makiškom polju, na projektu izgradnje beogradskog metroa.

On je istakao da je to "istorijski dan koji su čekale generacije naših građana".

Na svom instagramu, ministar je naveo da su mnoge prethodne vlasti imale u planu izgradnju metroa, ali da niko nikada ništa konkretno nije uradio po tom pitanju.

- Mi, sa druge strane, već dugo aktivno radimo na tom kapitalnom projektu koji je od ogromnog, strateškog značaja za Grad Beograd i Republiku Srbiju. Metro koji gradimo će biti najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe.

- Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,1 kilometra i imaće 21 stanicu. Druga linija će povezivati Bežaniju i Mirijevo, biće duga 21 kilometra i imaće 23 stanica. NJih dve će se ukrštati na Savskom trgu - piše na instagramu ministra.

Planirano je da prva linija metroa bude završena 2028. godine, a druga 2030. godine - naveo je on i dodao da uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija javnog gradskog saobraćaja.

-Trase metroa su usklađivane sa razvojem „Bg voza“, a planira se razvoj četiri linije gradske železnice i tri linije prigradske železnice. Tako ćemo imati mnogo zdraviji grad i životnu sredinu, jer ćemo smanjiti broj autobusa i automobila na ulicama.

- Ovo znači da ćemo imati jedan integrisan šinski sistem, koji čine metro, tramvaj i BG voz, čime će biti rešeni saobraćajni problemi u Beogradu. Razvoj šinskih sistema u gradu ima dvojaku ulogu - da se poboljša funkcionisanje saobraćajnog sistema, smanji upotreba putničkih automobila, posebno na opterećenim pravcima i da bude generator razvoja pojedinih gradskih pravaca i zona.

On je zaključio da je ovo najveći i jedan od najvažnijih infrastrukturnih, kapitalnih projekata, koji zahteva vreme i strpljenje i svaka faza, svaki korak koji nas vodi ka metrou, moraju se pažljivo planirati i realizovati.

Izgradnja metroa, koji je deo projekta „Srbija 2025“, olakšaće život građanima i doprineti zdravijem načinu prevoza ljudi, a istovremeno će uticati na rast BDP-a Srbije.

Kurir.rs

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track