ZA ČISTIJI VAZDUH: Odvoženje smeća rekama uštedelo bi 3 miliona evra
Foto: Kurir štampano, Fotomontaža

Za manje troškove i zdravlje građana

ZA ČISTIJI VAZDUH: Odvoženje smeća rekama uštedelo bi 3 miliona evra

Društvo -
Korisno Transportom smeća baržama preko Save i Dunava „Gradska čistoća“ bi, prema procenama stručnjaka, smanjila godišnje troškove i za 30 odsto, a Beograđani bi imali čistiji vazduh

BEOGRAD - Predlog koji je lako sprovesti.Transportom smeća baržama preko Save i Dunava „Gradska čistoća“ bi, prema procenama stručnjaka, godišnje mogla da uštedi oko tri miliona evra, a Beograđani bi imali čistiji vazduh. Kombinovani vodeno-drumski model prevoza bi, kako kažu, mogao da se primeni za oko dva meseca bez većih ulaganja.Dovoljno baržiKamioni „Gradske čistoće“ svakog dana naprave 250 do 300 tura do deponije u Vinči, često i po 30 kilometara u jednom pravcu. Novim modelom transporta to rastojanje moglo bi da se skrati nekoliko puta, što bi smanjilo trošak goriva i održavanja, koji godišnje u „Čistoći“ dostigne oko milijardu dinara, odnosno deset miliona evra.Uštede bi mogle da budu oko 30 odsto, procenjuje za Kurir Borko Drašković, pomoćnik direktora Direkcije za plovne puteve u Ministarstvu saobraćaja, koji ističe da je reč o njegovoj ideji još iz vremena kada je bio direktor Agencije za reciklažu. A kada je prešao u Direkciju, ideja je zaokružena.- U Evropi se 40 odsto saobraćaja obavlja vodenim putevima jer je ovaj način najjeftiniji i najčistiji. Za nekih dva meseca mogli bi da se osposobe prilazi rekama, više punktova na Savi i Dunavu. Za to je potrebno malo novca, barži imamo dovoljno, samo je potrebna volja i odluka nadležnih - objašnjava Drašković.On navodi da je deponija u Vinči na nekoliko stotina metara od kuća, a još i ne ispunjava savremene standarde, pa bi mogla da se izmesti dalje niz Dunav i da bude zajednička za region. Lokacija bi se sanirala i napravili otvoreni sportski sadržaji. Na ovaj način, kako kaže, Beograd bi počeo i da koristi potencijal reka.Najbezbedniji transportIdeju o prevozu komunalnog otpada podržava i Miodrag Milojević, izvršni direktor preduzeća „Ivan Milutinović PIM“. On smatra da je to najjeftiniji, najbezbedniji, najekonomičniji transport. To bi, kako kaže, rekao i da nije u firmi koja se bavi vodenim transportom.- Naše barže nose po 1.500 tona, pa bismo odjednom mogli da prebacimo oko 22.000 tona - izračunao je on.

Možda u narednom perioduU „Gradskoj čistoći“ kažu da će se pitanja izmeštanja deponije „Vinča“ rešavati u nekom narednom periodu, isto kao i pitanje upravljanja komunalnim otpadom, tehnologije koje će se primenjivati, kako u transportu tako i u obradi otpada, ali i reciklaže.- Neophodne su stručne procene, a „Čistoća“ ne može samostalno odlučivati o tome. U svemu će aktivno učestvovati i nadležni Gradski sekretarijat za zaštitu životne sredine - poručuju u ovom preduzeću.

Dnevno čak 300 tura- 250-300 tura naprave kamioni „Čistoće“ dnevno do deponije- dnevni priliv smeća na deponiji veći je od 2.700 tona, a samo „Čistoća“ doveze više od 2.000 tona- na pređenih oko 320 kilometara kamion oslobodi oko 270 kilograma ugljen-dioksida

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track