Najnovije vesti

UKRADENO DA SE VRATI: EPS će obeštetiti prevarene potrošače!

Skandal sa računima

UKRADENO DA SE VRATI: EPS će obeštetiti prevarene potrošače!

Društvo
Potrošačima struje kod kojih se utvrdi da su dobili pogrešne račune biće obeštećeni. Ko je preplatio, može da podigne novac

Svaki potrošač koji sumnja da mu je decembarski račun za struju neispravan, može da ga reklamira i proveri do kraja januara. Odgovor iz distribucije će dobiti u roku od tri dana, a ako se dokaže da su njegove sumnje bile opravdane novac će mu biti vraćen odmah ili će mu iznos računa za sledeći mesec biti za toliko umanjen, rekao je u četvrtak Željko Marković, koji je pre dva dana imenovan za novog direktora "EPS Snabdevanja".

On je preporučio građanima da prvo provere stanje na brojilu i uporede sa iznosom na decembarskom računu, pa ako se cifre ne poklapaju treba da se obrate elektrodistribuciji.- Ako je broj na brojilu manji od onog na računu, građanin treba da se javi i zatraži proveru - rekao je Marković. - Rok za reklamacije je produžen, povećaće se broj šaltera u distribucijama, a oni kojima se utvrdi da je reklamacija opravdana imaće pravo na redovan popust i posle tog roka. Posle sastanka sa direktorima svih distribucija u Srbiji i ministarkom energetike Zoranom Mihajlović, Marković je rekao da očekuje da januarski računi za struju budu tačni.

Ministarka Mihajlović je rekla da je na sastanku od direktora distribucija tražila bolju saradnju sa "EPS Snabdevanjem", ali i garancije da će greške biti svedene na minimum.

Ministarka energetike Zorana Mihajlović kaže da niko nije optužio građane da su krivi za uvećane račune: Posao je EPS da vrati novac oštećenim potrošačima posle opravdanih reklamacija ili će im taj iznos ostati u preplati. Sve ovo posao je EPS, ali Ministarstvo energetike i ja smo tu da ne dozvolimo da bude novih grešaka.- Očigledno je bilo grešaka, ali to više ne sme da se dešava - rekla je ministarka. - Greške ne mogu da idu na teret potrošača, a svaki direktor distribucije biće smenjen, ako se ponovi ovo ludilo. U Engleskoj građani sami prijavljuju svoju potrošnju, a zaposleni u njihovoj elektroprivredi te iznose proveravaju nekoliko puta godišnje. Volela bih da imamo više čitača i sami proveravamo svoju potrošnju.

I ovaj problem doživeo bi sudbinu mnogih drugih propusta u Srbiji, da se nije podigla velika prašina u javnosti i da resorno ministarstvo nije insistiralo da se ceo slučaj razjasni. Decembarski uvećani računi otvaraju mnogo pitanja za potrošače u Srbiji.- Da li ja treba da proveravam sve svoje račune - pita se Beograđanka Mirjana S., koja je u četvrtak plaćala potrošene decembarske kilovate. - Nije samo struja u pitanju, da li je mogu da verujem vodovodu i njihovoj računici, da li mogu da isteram pravdu sa telefonskim operaterima oko računa za mobilni i fiksni telefon? Ovi računi su mnogima bili drastično veći, ali kada su male razlike to niko ne može da proveri i dokaže. Na velikom broju potrošača, čak i malo zakidanje donosi milione.

Saša Janković, zaštitnik građana, kaže da načela dobre uprave zahtevaju od "EPS Snabdevanja" da to javno preduzeće samo otkloni eventualne greške u svom sistemu i pojedinačnim obračunima, ne čekajući pojedinačne pritužbe građana. Od dobre uprave smo, kaže još daleko i svako ko smatra da je oštećen treba da reklamira račun i način utvrđivanja potrošnje, što se i čini.

Smena direktora javnog preduzeća, dodaje, čiji propusti uporno opterećuju građane jeste jedan od koraka ka cilju, odgovornom javnom sektoru koji prava, potrebe i interese građana ostvaruje zakonito, brzo i tačno, na isti način im utvrđuje i obaveze, a retke propuste otklanja bez muke, uz izvinjenje i osmeh.Petar Bogosavaljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača, kaže da postupak na koji bi građani bili obeštećeni nije propisan zakonom, pa bi trebalo da je uređen aktima EPS-a i "Srbijagasa".- Oštećeni potrošači treba da ulože reklamaciju nadležnoj elektrodistribuciji, odnosno "Srbijagasu", u pisanoj formi. Mogu da zahtevaju materijalno i nematerijalno obeštećenje, koje treba potkrepiti dokazima - kaže Bogosavljević. - Ovakve situacije nisu česte u EU. Ako dođe do problema u funkcionisanju velikih sistema kao što su snabdevanje električnom energijom, gasom u drugim uslugama od opšteg ekonomskog interesa, odgovornost snose i nosioci državnih funkcija, uključujući i Vladu.

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...