Najnovije vesti

RASKRINKANI: UNS pozvao N1, NOVU I NOVA.RS da prestanu da krše kodeks novinara
Foto: Beta, Screenshot

OŠTRA KRITIKA MEDIJIMA U VLASNIŠTVU JUNAJTED GRUPE

RASKRINKANI: UNS pozvao N1, NOVU I NOVA.RS da prestanu da krše kodeks novinara

Društvo

Udruženje novinara Srbije poziva medije u vlasništvu Junajted grupe da prestanu da krše Kodeks novinara, ali i da se odupru pritisku vlasnika. Oni su upitali i po čemu je to N1, koji se izdaje za moralni sud novinarstva, bolji od provladinih medija ako i sami ne poštuju novinarske standarde

Udruženje novinara Srbije u svom saopštenju oštro je kritikovalo medije u vlasništvu Junajted grupe - N1, Novu i Nova.rs, zbog neprofesionalizma i pozvalo ih da prestanu da krše Kodeks novinara, ali i da se odupru pritisku svojih vlasnika!

Ovim je potvrđeno ono na šta Kurir upozorava javnost mesecima unazad - da ovi mediji, koji često preuzimaju ulogu arbitra i daju sebi za pravo da presuđuju koji to mediji rade u skladu sa kodeksom, a koji ne, i sami ne poštuju novinarske standarde, već su praktično PR mediji koji rade za interese svojih vlasnika i političkih struktura koje su sa njima povezane!

Nespojivo s novinarstvom

- UNS poziva novinare i urednike televizija N1 i Nova, kao i portala Nova.rs, da se odupru pritisku vlasnika i da prestanu da svojim izveštavanjem drastično krše Kodeks novinara. Kolege iz ovih medija podsećamo da je etičkim kodeksom propisano da „ekonomski i politički interesi izdavača ne smeju da utiču na uređivačku politiku na način koji bi imao za posledicu netačno, neobjektivno, nepotpuno i neblagovremeno informisanje javnosti“ - navodi se u saopštenju UNS, objavljenom na njihovom sajtu, kao i da su „N1, Nova i Nova.rs prekršili etička i profesionalna pravila izveštavajući o presudi ciriškog suda po tužbi Dragana Šolaka protiv Pinka, Informera i Studija B, kao i o informacijama koje je UNS objavio o tom sudskom postupku“.

foto: Screenshot

Podsetimo, Dragan Šolak je suvlasnik Junajted grupe u čijem su vlasništvu N1, Nova i Nova.rs.

- N1 je krajem septembra vest o presudi objavio, a da tu presudu nije video, da bi naknadno izmenio vest navodeći da je reč o „saopštenju Junajted grupe“. Prema smernicama Saveta za štampu, onlajn mediji svaku izmenu u objavljenom tekstu moraju da naznače i da navedu šta je u originalnom članku izmenjeno. Kada je UNS zatražio presudu od Junajted grupe i Okružnog suda u Cirihu i objavio članak da su i Junajted grupa i sud odbili da nam je dostave, mediji Junajted grupe pokrenuli su kampanju protiv Udruženja, predsednika Vladimira Radomirovića i predsednice Suda časti Ljiljane Smajlović - navodi se u saopštenju.

UNS još navodi da, kako kažu, „toj kampanji, nespojivoj sa novinarstvom, mediji Junajted grupe obmanjuju sagovornike“, „prekrajaju njihove izjave, komentarišu izmišljene navode i lažno tvrde da UNS ‘štiti Vučićeve medije’“.

- Ovde nije reč o tome ko je za vlast ili protiv nje, već o pravilima novinarstva. Zahtev da se novinari uguraju u suprotstavljene političke tabore poguban je i za novinarstvo i za demokratiju. Po čemu su N1 i Nova bolji od provladinih medija ako ni sami ne poštuju novinarske standarde? UNS apeluje na novinare i urednike N1, Nove i Nova.rs da odbiju zahteve vlasnika koji su suprotni pravilima novinarstva i da ne dozvole zloupotrebu medija za njegove poslovne interese - dodaju iz ovog udruženja.

Neprofesionalno izveštavanje

O neprofesionalnom izveštavanju medija u vlasništvu Junajted grupe, iako televizija N1 pokušava da se postavi kao moralna vertikala u medijskom svetu, Kurir je više puta pisao.

Možda je najdrastičniji primer neprofesionalizma pokazan na početku pandemije, kada je izveštavanje N1 delovalo kao da ova televizija radi isključivo u interesu vlasnika te medijske kuće, a ne opšteg interesa građana.

foto: Sonja Spasić

Utisak je bio i da ova televizija koristi situaciju s koronavirusom kako bi doprinela jačanju opozicije, pre svega Dragana Đilasa i njegovog Saveza za Srbiju. Vlasnicima N1 najviše bi odgovaralo da Đilas, kao njihov politički eksponent, osvoji vlast kako bi oni mogli da dođu do velikog profita i uspostave monopol na medijskom tržištu. Sprega između N1 i Đilasa je i te kako uočljiva u programu ove televizije. Ova televizija je, može se reći, postala propagandni servis Dragana Đilasa, jer se najveći deo priloga o opoziciji bavi njime - i to isključivo afirmativno - pa skoro i da nema mesta za neke druge opozicionare.  

INTERNA ANALIZA KKR I CNN  

N1 Beograd neobjektivan

Da je N1 neobjektivan, dokumentovali su i svetski stručnjaci. Tako su interne analize o programu N1, koje je na zahtev rukovodstava KKR i CNN napravio stručnjak iz BBC Džejms Harding, pokazale da uredništvo televizije „vodi neobjektivnu, neizbalansiranu, antivladinu i antidržavnu uređivačku politiku informativnog programa“. Ovaj izveštaj je kod vodećih ljudi iz Junajted grupe i BC partnersa, vlasnika ove TV, izazvao veliko nezadovoljstvo radom beogradskog N1.

N1, NOVA S I NJUZ MAKS ADRIJA  

Radimo profesionalno

Na stav UNS juče je reagovala televizija N1, dok su se Nova S i Njuz maks Adrija oglasili zajedničkim saopštenjem, a svi tvrde da kritike ne stoje i da svoj posao rade profesionalno.

- Novinari N1 samostalno uređuju program i izveštavaju o događajima u Srbiji, bez uticaja i pritisaka, i imaju slobodu da iznose svoje stavove o uređivačkoj politici - navodi se u odgovoru N1, dok su iz Nove S i Njuz maks Adrije poručili:

- UNS je organizacija problematične prošlosti, koja je zbog svog podilaženja vlastima u devedesetim ostala bez novinara koji su imali obraza i poštenja i koji su imali neki novinarski kredibilitet.

Saopštenjem je reagovao i portal Nova.rs koji je odbacio stavove UNS.

Kurir.rs/ Redakcija Kurira  Foto: Beta, Screenshot

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...