Marketing kampanje koje se šire kao virusi
Foto: Pr

Marketing kampanje koje se šire kao virusi

Edukacija -

Da li znate šta je viral?Krajnji cilj svake marketing strategije jeste da proda proizvod. Kampanje se kreiraju u zavisnosti od brenda, odnosno onoga što je u fokusu i pritom se služe različitim sredstvima za ostvarenje konačnog cilja. Neki marketing menadžeri izabraće direktan kontakt sa medijima i komuniciraće kroz različite tekstove i zanimljive priče. Drugi će ciljati široke narodne mase i plasiraće brend na bilborde i televiziju kako bi što veći broj ljudi mogao da prepozna i shvati ideju koja se prenosi. Treći će se, ipak, odlučiti za digitalne kanale, jer im oni sada pružaju daleko više mogućnosti nego neki drugi. Baš zato će pokušati da naprave viralnu kampanju. Kažemo – pokušati – zato što viralni uspeh nikada nije garantovan. Po svojoj definiciji, ovakav tip marketinga je zapravo organsko, odnosno prirodno prenošenje i širenje ideje o kampanji od čoveka do čoveka, samo na osnovu njene korisnosti, odnosno kvaliteta samog proizvoda. Dobilo je naziv po tome što se širi kao virus. Šta su činioci viralnog marketinga?Na prvom mestu je svakako osoba, odnosno brend koji šalje poruku. U zavisnosti od toga u kakvoj je vezi dati zastupnik sa samim proizvodom, formiraće se i ključna poruka koju bi ljudi trebalo da usvoje. PR menadžeri će svakako prvenstveno stvarati konekcije sa medijima, plasirajući priču ovim putem. Marketing menadžeri će ići na malo masovnije kanale komunikacije, pokušavajući da direktno stupe u kontakt sa potrošačima, dok će prodavci razgovarati licem u lice sa kupcem i predstavljati ideju koja stoji iza samog brenda. Drugi činilac je poruka koja se komunicira. Morate znati, pre svega, šta vam je cilj, odnosno šta je to što želite da ljudi zapamte o vašem brendu. Ukoliko vam je cilj da vaša kampanja postane viralna, onda u skladu sa tim morate i formirati zamisao koju komunicirate. Ona mora biti jedinstvena i dovoljno pozivajuća kako bi javnost u njoj prepoznala nešto što može koristiti i drugima. Nekada to može biti humor, odnosno nešto što je dovoljno smešno da ljudi požele da podele tu radost sa svojim prijateljima. Sa druge strane, praksa je pokazala da tužne priče često imaju veliki viralni potencijal, kada se komunicira određeni društveno korisni projekat. Konačno, treći i jednako važan segment jeste okruženje u koje se poruka šalje. Kada se kaže okruženje, ne misli se samo na fizički aspekt, već i na uslove koji bi trebalo da se ostvare kako bi se data ideja iskomunicirala. Dakle, tajming mora biti precizno isplaniran, da bi u pravom trenutku prava osoba došla do informacije koju vi nudite. Takođe, situacija i emocije društva ili konkrektno ciljne grupe sa kojom komunicirate, moraju se pomno pratiti da ne bi došlo do pokretanja teme koja nije prikladna u konkretnom trenutku. Praćenjem okruženja stvorićete pravu sliku i doći ćete do konačnog zaključka – kada je pravi trenutak da se ponuda plasira?Kojim kanalima se viral širi?S obzirom na to da je reč o prirodnom deljenju poruke, onda moramo pričati o kanalima komunikacije koje javnost koristi za dolaženje do informacija. Imajući u vidu da su ovi putevi danas uglavnom na internetu, onda sve naše napore treba da fokusiramo na digitalnim profilima. Bilo da je reč o internet pretraživaču, društvenim mrežama ili blogovima, moramo u svakom trenutku znati gde se nalazi naša ciljna grupa. Praćenjem njihovog ponašanja na ovim kanalima, moći ćemo i da usmerimo svoju kampanju ka njima. Kako se „meri” viralni uspeh?Ukoliko su društvene mreže kanal koji želimo da koristimo, onda je logično da ćemo uspeh svoje kampanje meriti lajkovima, odnosno šerovima, što znači brojem ljudi kojima se naša ideja sviđa i koji žele da je podele sa svojim prijateljima. Sve dok ne ulažemo novac u promociju sadržaja ovog tipa, možemo dobiti realnu sliku o dosezima same poruke. To znači da korisnici naših proizvoda sami dele svoju priču ili se nadovezuju na već plasiranu informaciju, dodajući svoja iskustva. Što se veći broj uključi, to je izvesniji uspeh i kampanja se može smatrati viralnom. Viralnost nije nešto što možete lako isplanirati. Potrebno je prethodno istraživanje i dobar osećaj za tajming kako biste u datom trenutku odreagovali na vreme i pustili u etar svoju ideju ili celu kampanju. Za to vam je potrebno iskustvo i znanje, kao i talenat da prepoznate šta je to što ljude pokreće i navodi ih da učine ono što biste vi želeli. Ako želite da stvorite sebi budućnost u marketingu, viral je nešto čime ćete steći dodatne poene. Upišite jednogodišnju obuku iz marketing menadžera i steknite sva znanja koja su vam potrebna za početak rada na kampanji ovog tipa.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track