Najnovije vesti

ŠTA JE SVE PR? Pročitajte vodič kroz različite tipove PR-a (I)
Foto: Promo

Odnosi s javnošću

ŠTA JE SVE PR? Pročitajte vodič kroz različite tipove PR-a (I)

Edukacija

Svi koji se bave PR-om, marketingom ili biznisom, znaju koliko su odnosi sa javnošću značajni za svaku kompaniju i korporaciju. Jasno je da jedan oblik PR-a ne može biti odgovarajući za svaku vrstu i obim poslovanja. Potrebni su različiti pristupi u promociji firme kupcima, zaposlenima, akcionarima, medijima, relevantnim institucijama, društvenoj zajednici...

foto: Promo

Postoji mnogo stanovišta i gotovo isto toliko vrsta PR-a. Svaka vrsta ima svrhu, a svaku od njih obavlja posebna grupa PR profesionalaca. Evo nekoliko primera za početak.

Odnosi s medijima

Odnosi s medijima odnose se na pisanje saopštenja, zakazivanje intervjua i održavanje konferencija za novinare. Njihov cilj je generisanje pozitivne pokrivenosti vaše kompanije ili vašeg proizvoda. U osnovi, cilj ovog PR-a jeste da mediji prate vaše poruke i besplatno izveštavaju o njima.

Ključ za odnose s medijima je stvaranje „udice“ za privlačenje publike. Morate umeti da prepoznate interesantnu i ubedljivu priču koju će mediji želeti da prate.

Takođe, važno je da znate kako treba plasirati priču u različitim medijima. U velikim PR timovima kopirajteri su osobe zadužene za dobro napisana saopštenja za štampu, dok je zadatak portparola da se obraća medijima i privlači njihovu pažnju. Naravno, u manjim organizacijama je za sve odgovorna jedna osoba.

foto: Promo

Neke se priče mogu isplanirati unapred. Ostale se moraju napisati u trenutku. Ljudi koji se bave odnosima sa medijima moraju biti izvrsni u planiranju, ali istovremeno i veoma fleksibilni kada je u pitanju organizacija radnog vremena.

Odnosi sa zajednicom

Deo PR-a koji se bavi odnosima sa društvenom zajednicom (community relations) ima zadatak da radi na razvijanju odnosa kompanije sa lokalnom i širom zajednicom.

Različite su situacije u kojima je potrebno aktivirati ovaj sektor PR-a: dobijanje lokalne podrške za neki projekat; potreba da se promeni stav građana o nekoj temi; privlačenje pažnje zajednice na vaš proizvod ili uslugu...

foto: Promo

Da biste se bavili ovim poslom, potrebno je da razumete kako ljudi u vašoj (užoj ili široj) zajednici razmišljaju i ponašaju se i kako je najbolje da se povežete sa njima – bilo da se radi o organizaciji događaja, poseti obrazovnim ustanovama ili pisanju i slanju biltena i letaka.

Kada je u pitanju odnos sa zajednicom, morate da budete dobro organizovani, intuitivni, uporni i da razmišljate strateški.

Korporativna i društvena odgovornost

CSR ili korporativna i društvena odgovornost jedne kompanije u direktnoj je vezi sa odnosima unutar zajednice.

Ovo je deo PR-a koji poboljšava reputaciju kompanije u pogledu etike, odgovornosti prema životnoj sredini i dobrotvornih dela. PR menadžer koji se bavi CSR-om može imati veliki uticaj na poslovnu praksu organizacije, jer može preporučiti kompaniji da promeni velike stvari – od politike recikliranja, pa do smera čitavog poslovanja.

Da biste bili dobar PR menadžer za društveno odgovorno poslovanje, važno je da posedujete dobre komunikacione veštine, da umete da ostvarite kvalitetne odnose sa ljudima, da ste ubedljivi i da dobro slušate sagovornike.

Javni poslovi

Javni poslovi, poznati i kao lobiranje, odnose se na pridobijanje naklonosti i saglasnosti nadležnih institucija – odbora, ministarstava, vlade...

Recimo da firma za koju radite želi promenu nekog člana u zakonu o poljoprivredi kako bi mogla da prodaje svoj proizvod po boljim uslovima. Osoba koji se bavi lobiranjem mora da stupi u kontakt sa ministarstvom, ubedi ih u svoje stavove i pruži im informacije potrebne da se pouzdano i argumentovano bore za vaše ciljeve.

foto: Promo

Profesionalci u javnim poslovima rade na uspostavljanju ličnih i trajnih veza unutar vlade i drugih organizacija. Veoma je važno da budu pouzdani, istrajni i diskretni.

Već vidite, što će naredni tekst i potvrditi, da je PR profesija sa bezbroj mogućnosti. Ako vas zanima kako možete da postanete profesionalac u nekoj od podoblasti odnosa sa javnošću, potražite pomoć vrhunskih stručnjaka. Posvetite vreme sebi, usavršavajte se i neće biti prepreke za vas i vašu karijeru. Uživaćete u svakom danu radeći ovaj dinamični posao, dobro ćete zarađivati i steći ćete ugled kako kod svojih kolega, tako i kod rukovodilaca, jer će svi biti svesni toga koliko su vaše znanje i stručnost dragoceni za poslovanje.

(Promo - tekst / Foto:Promo)

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...