KAKO DO VIRALNE KAMPANJE: Ovo su najbolji načini da svoju kampanju učinite viralnom
Foto: ​​​​​​​Tim Edukacija

Kako do viralnog sadržaja

KAKO DO VIRALNE KAMPANJE: Ovo su najbolji načini da svoju kampanju učinite viralnom

Edukacija -

Viralni marketing je poslovna strategija koja koristi postojeće društvene mreže za promociju proizvoda. Naziv se tiče analogije između načina na koji potrošači putem mreža dele informacije o proizvodu sa virusom koji se širi.

Viralnost nije egzaktna nauka, ali je korisna kao samostalni marketinški alat ili kao deo veće kampanje koja koristi više vrsta marketinga. Posebno je privlačan manjim preduzećima ili kompanijama jer može biti jeftinija alternativa tradicionalnim marketinškim naporima.

Iako nije jednostavno odrediti šta dovodi do viralnosti, istraživanjem postojećih primera mogu se uočiti određeni šabloni. Zato u nastavku pročitajte kako možete unaprediti viralnost svojih oglašivačkih inicijativa.

Tim Edukacija
foto: ​​​​​​​Tim Edukacija

Pratite aktuelnosti

Što je vaš sadržaj aktuelniji, to su veće šanse da ga ljudi pronađu na Googleu, na Twitteru i svim ostalim kanalima. Ugraditi današnje trendove u svoj sadržaj sada je zaista vredno truda. Kako da znate koje tendencije treba da pratite? Pratite odeljak Googleovih vesti i pogledajte Google trendove. Vesti se takođe brzo pojavljuju i na Twitteru, ali i na Facebooku, pa obratite pažnju i na teme koje su popularne na ovim kanalima.

​​​​​​​Tim Edukacija
foto: ​​​​​​​Tim Edukacija

Fokusirajte se na video-sadržaje

Ne postoje pravila o tome u kom formatu bi trebalo da bude vaš sadržaj da bi postao viralan, ali jedno je sigurno – što je vizuelno prijemčiviji, to bolje. Ne čudi što video-snimci izuzetno dobro prolaze i često se dele na društvenim mrežama. Ako vaš video-materijal za YouTube, Vimeo ili Facebook bude otkriven, korisnici kojima se dopao njegovim deljenjem i rečima divljenja uradiće svu promociju umesto vas.

Ne preterujte sa dužinom

Naš raspon pažnje je kraći nego što je bio ikada pre. Zbog toga bi trebalo da u svakom video-snimku brzo pređete na njegovu suštinu.

Potrudite se da vaš sadržaj bude što kraći, a da ne propustite ključne tačke koje želite da prenesete svojoj publici. Dužina zavisi od platforme društvenih medija koju koristite, ali sve dok zabavljate korisnike, zadržaćete njihovu pažnju.

Primera radi, TikTok dozvoljava kreatorima da prave video-zapise do 3 minuta. Kada se takmičite sa milionima video-snimaka od samo 15 sekundi u aplikaciji koja je dizajnirana da korisnici beskonačno pomeraju rekorde gledanosti, vaš trominutni video-snimak ima manje šanse da postane viralan.

​​​​​​​Tim Edukacija
foto: ​​​​​​​Tim Edukacija

Držite se jasnog cilja

Šta je poenta vašeg video-snimka? Da li pokušavate da nasmejete ljude? Da li želite da ih obavestite o temi koja vas zanima? Da li želite da podelite priču blisku i dragu vašem srcu?

Imati nišu je dobar način da se uverite da dosežete određenu publiku. Još više pomaže ako ste i sami vezani za svoju nišu. Ne samo da će vaša publika to primetiti, već će vam proces kreiranja video-snimaka učiniti zabavnijim.

Ostanite relevantni

Na društvenim mrežama trendovi dolaze i odlaze u kratkim intervalima. Uverite se da je vaš video-materijal relevantan za ono što se dešava u vestima, pop kulturi ili diskusijama na internetu. Ako vidite trend na TikToku ili YouTubeu, nije sramota pridružiti mu se. Samo se pobrinite da date svoj pečat, jer je to ono što će vas izdvojiti od ostalih.

Ne odustajte

Šanse da napravite viralni video-materijal pri prvom pokušaju prilično su male. Nemojte se obeshrabriti, jer je testiranje savršena prilika da pronađete svoju nišu i povećate publiku.

Pokušajte da dosledno objavljujete po definisanom rasporedu više puta nedeljno. Ako objavljujete češće i doslednije, povećavate svoje šanse da neki sledeći sadržaj postane viralan.

​​​​​​​Tim Edukacija
foto: ​​​​​​​Tim Edukacija

Naučite kako da svaka vaša objava donese rezultate

Viralnost se može dogoditi na gotovo svakoj platformi koju koristite. Zato je neophodno da dobro poznajete svoje tržište i svoju ciljnu grupu, kako biste mogli da se odlučite za opciju koja vam najviše odgovara. Ne gubite vreme na kratkim kursevima koji vam neće pružiti dovoljno znanja, već uložite bar godinu dana u usavršavanje kako biste ovladali svim raspoloživim tehnikama i veštinama koje ćete moći da iskoristite kasnije.

Upišite jednogodišnji kurs internet marketinga i napravite korak ka uspehu u digitalnom svetu.

Tim Edukacija

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track