ŠTA RADITI KADA NEMA POSLA: Ubrzajte svoj rast uz ova 3 efikasna saveta
Foto: Tim Edukacija

Za vlasnike malih biznisa i frilensere

ŠTA RADITI KADA NEMA POSLA: Ubrzajte svoj rast uz ova 3 efikasna saveta

Edukacija -

Kada je posla mnogo i priliv novca konstantan, preduzetnici i konsultanti se osećaju sigurno. Međutim, dešava se da odjednom dođe do pada posla i nastane panika.

U sektoru trgovine i usluga do usporavanja posla može doći iznenada, čak i nakon dužih perioda pozitivnog rasta. Ponekad je nedostatak potrošačke tražnje ono što dovodi do usporenog poslovanja. Katkad su posredi iznenadne globalne promene koje zaustavljaju čitavu industriju.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Ako ste vlasnik trgovinskog ili uslužnog preduzeća, ili frilenser koji svoje usluge nudi biznisima, tokom perioda sporog poslovanja može izgledati da su vam mogućnosti veoma ograničene. Međutim, nemojte samo sedeti i čekati. Evo na čemu možete da radite dok očekujete ubrzanje.

Promislite koliko kupci ulažu u vašu nišu

Kada je količina raspoloživog posla ograničena, najbolji način da oživite posao jeste da se preusmerite na oblasti u kojima klijenti još uvek troše svoj novac. Za mnoge profesionalce u trgovini ovo može značiti promenu načina poslovanja, barem dok se stvari ponovo ne vrate na staro.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Primera radi, ako vaše preduzeće prvenstveno radi na novim instalacijama, možda bi bilo vredno usredsrediti se na servis i popravku postojećih stavki. Razlog za ovo je što potrošači stežu kaiš kada situacija postane teška. Tamo gde bi inače kupili nešto novo, oni umesto toga traže da produže trajanje onoga što imaju, a tu na scenu stupa pametan stručnjak za trgovinu ili usluge.

Ako identifikujete šta klijenti rade tokom perioda sporog poslovanja i izgradite svoju uslugu tako što ćete im pružiti upravo taj proizvod, uslugu ili iskustvo, može se desiti da brzo obezbedite dodatni posao.

Promislite o tome šta kupci traže u vašim aktuelnim proizvodima

Polazeći od prve tačke, odličan način da povećate svoj posao tokom perioda usporavanja poslovanja jeste da pogledate na šta se vaši klijenti oslanjaju kod vas. Na ovaj način ćete otkriti nekoliko osnovnih razloga zašto oni u početku obavljaju transakcije sa vašim brendom i zašto se vraćaju kao ponovni klijenti. Kupci povratnici su veoma važni, pa zato iskoristite ovu priliku da ih podstaknete nudeći im vrednost za ispoljenu lojalnost.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Kako ćete dodati ovu vrednost zavisi od vas, ali cilj je da osigurate da usluga i iskustvo koje pružate budu dovoljno dobri da vas klijenti biraju uvek iznova. Vraćajući se klijentima što je moguće brže, aktivno im pokazujete da su oni prioritet za vas i vaše poslovanje. Takođe možete uspostaviti sniženja cena ili ponuditi druge podsticaje za klijente koji posluju sa vama redovno ili tokom dužeg perioda. Smanjenje prihoda kada posao teče sporo može zvučati čudno, ali lojalni kupac često vredi mnogo više od dodatnih troškova za njihovo zadržavanje.

Redefinišite svakodnevne obaveze

Problem sa kojim se mnogi profesionalci za trgovinu suočavaju tokom perioda sporog poslovanja jeste dodatno radno vreme. Iako deluje kao ispravna odluka da predvidite vreme za preuzimanje nezavršenih poslova, ako se taj posao ne pojavi, vreme zastoja se povećava.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Kada posao stane, uvek je dobra ideja uložiti više sati u stvaranje što više mogućnosti da posao stigne do vas. Drugim rečima, umesto da se pitate šta da radite kada posao ide sporo, zapitajte se šta možete da uradite sa svim dodatnim vremenom koje sada imate. Na primer, ako ste zanemarili svoje društvene mreže, sada je vreme da se povežete i počnete da na njima na sav glas govorite, pišete tekstove u vezi sa svojim biznisom. Isto tako biste mogli da prepravite svoj sajt i optimizujete ga za pretraživače, olakšavajući klijentima da vas pronađu jednom pretragom.

Link Group
foto: Tim Edukacija

Možete čak da odvojite vreme za prelistavanje ranijih kontakt-lista i mejlova i vidite da li postoji neki posao koji ste možda propustili kada ste bili zauzetiji. Izaberite strategiju koja vam odgovara i iskoristite višak vremena da istražite svaku dostupnu opciju.

Koji god pristup da izaberete, sigurno će vam pomoći da dođete do nekih novih saznanja i informacija koje ćete kasnije koristiti i u svojoj strategiji oglašavanja, ali i u komunikaciji sa novim klijentima. Međutim, ako ne znate kako da uspostavite strategiju koja će vam pomoći da napredujete, najbolji savet je da vreme koje imate uložite u edukaciju. Upišite obuku za prodajni menadžment i ovladajte svim veštinama koje ćete koristiti kada posao opet počne da se ubrzava.

(Tim Edukacija)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track