ODNOSI S JAVNOŠĆU U PRAKSI: Ovo je 5 ključnih koraka za kvalitetnu i uspešnu PR kampanju
PR kampanje igraju ključnu ulogu u pomaganju organizacijama da efikasno komuniciraju sa svojim ciljnim grupama i postignu svoje poslovne ciljeve. Međutim, kreiranje i sprovođenje uspešnih kampanja zahteva pažljivo planiranje i izvođenje.
Takođe zahteva i dobro poznavanje publike i njihovih potreba, kao i sposobnost da se prilagodite promenama i izazovima na tržištu. U nastavku teksta možete pročitati više o konkretnim savetima za kreiranje i sprovođenje PR kampanje.
Počnite od ciljne grupe
Ako je vaš cilj da povećate svest o brendu o, primera radi, vašoj novoj proizvodnoj liniji pelena, male su šanse da ćete ih prodavati neoženjenim muškarcima u ranim dvadesetim. Da biste postigli svoje ciljeve, potrebno je da doprete do prave publike. Dakle, kada planirate svoj komunikacioni plan i strategiju odnosa sa javnošću, razmislite o tome na koga želite da ciljate. Vaš PR tim će verovatno morati da prilagodi svoju taktiku na osnovu publike koju tim odluči da cilja.
Započnite brainstorming
Kada znate šta želite da postignete, možete početi da razmišljate o najboljem načinu da ostvarite svoje ciljeve. Zajedničko davanje mnoštva novih ideja iliti brainstorming jeste važan deo razvoja i kreiranja PR kampanje.
Da biste održali efikasnu sesiju, dovedite različite ljude iz različitih sredina i prenesite im šta pokušavate da postignete. Sprovedite temeljno razmišljanje tako što ćete od saradnika tražiti mnogo ideja i videti kako su one međusobno povezane. Zatim dajte sebi dan ili dva da vam se utisci slegnu, pre nego što ponovo pristupite bilo čemu što ste možda propustili.
Prikupite eksterne informacije
Tokom ranih faza kampanje dobra je ideja prikupiti sve raspoložive rezultate istraživanja tržišta. Informacije se mogu koristiti da bi se utvrdilo kako se vaša priča uklapa u šire trendove u industriji, koje aspekte priče treba prihvatiti i kako se može suprotstaviti bilo kakvoj potencijalnoj negativnoj reakciji.
Takođe je dobra ideja uzeti u obzir ono što medije zanima. Sprovođenje istraživanja poput analize društvenih mreža, analize konkurencije ili analize digitalnih kanala komunikacije moglo bi takođe biti od koristi za kampanju i marketinške napore.
Izaberite relevantne kanale
Da li ćete poslati saopštenje za javnost ili održati konferenciju za štampu? Da li želite da koristite influensere za širenje vaše poruke ili samo profile vaše kompanije na društvenim mrežama?
Kanali na koje vaša ciljna publika najviše obraća pažnju trebalo bi da budu ključni faktor u procesu planiranja kampanje. S druge strane, ako oglašavate novu liniju pelena vaše kompanije, razmislite o upotrebi marketinškog miksa onlajn i oflajn taktika da biste došli do ljudi pre nego što odu u kupovinu, ali i kada su u kupovini.
Dok razvijate strategiju, vaš tim za odnose s javnošću bi trebalo da razmotri kako se kampanja odnosi na SEO strategiju marketinškog tima, kao i da analizira pristup društvenim mrežama i drugim digitalnim marketinškim kanalima.
Za kraj, proverite da li ideja ima smisla
Pre nego što pređete na sprovođenje i pokretanje kampanje za odnose s javnošću, predstavite ideje ljudima koji nisu uključeni u projekat. Koliko puta ste videli oglas i pomislili „Kako je to neko odobrio?" Pa, velike su šanse da nije mnogo ljudi bilo uključeno u proces odobravanja.
Da biste izbegli PR krizu, razmislite o tome šta misle vaši prijatelji novinari i uticajni ljudi. Influenseri su takođe među onima koji će imati uvid u to kako će svet društvenih medija primiti vašu poruku.
Iako su navedeni koraci ključni i primenljivi na gotovo svaku inicijativu koju želite da sprovedete u svom PR odeljenju, neophodno je da imate određena znanja i iskustvo kojima ćete podržati svaku od faza, jer nepredviđenih situacija može da bude napretek. Zato obezbedite sebi obrazovanje koje će vam pomoći da upravljate i dobrim i lošim situacijama i da izvučete najveću vrednost, kako za klijente za koje radite, tako i za sebe i svoje napredovanje. Upišite upravljanje u odnosima s javnošću i zakoračite u uzbudljivu oblast koja će vam promeniti život i obezbediti stabilnu karijeru.
Tim Edukacija
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija