„Fajzer“ obustavio prodaju vakcina u Kini
Foto: Shutter

Farmaceutsko tržište

„Fajzer“ obustavio prodaju vakcina u Kini

Financial Times -
Kompanija ne prikazuje posebno prihod ostvaren u Kini, ali navodi ovu zemlju kao jedno od svojih najvećih tržišta, pored SAD i Kanade

Američki proizvođač lekova „Fajzer“ (Pfizer) obustavio je prodaju vakcina u Kini nakon što mu je istekla uvozna dozvola za jedan od njegovih najprodavanijih proizvoda, što je zadalo udarac poslovanju kompanije, a moglo bi dovesti i do manjka vakcina za kineske mališane.„Fajzer“ nije naveo razlog zbog koga kineska Uprava za hranu i lekove (China Food and Drug Administration) nije obnovila njegovu dozvolu za uvoz vakcine „prevnar“ (Prevnar), koja štiti od upale pluća i drugih bolesti koje izazivaju pneumokokne bakterije. Vakcina se i u SAD prodaje pod nazivom „prevnar“ (Prevnar).„Nakon pažljive procene situacije odlučili smo da u ovom trenutku prestanemo s našim komercijalnim poslovanjem u Kini u vezi s vakcinama, i ova odluka stupa na snagu odmah“, rekla je portparolka ove kompanije Trupti Dipak (Trupti Deepak) u izjavi dostavljenoj elektronskom poštom.„‘Fajzer‘ predviđa da će doći do manjka ponude ‚prevnara‘ u Kini pre puštanja u promet vakcine ‚prevnar 13‘“, izjavila je Dipakova, dodajući da Svetska zdravstvena organizacija (World Health Organisation) preporučuje da se verzija „prevnar“, koja se trenutno prodaje u Kini, zameni vakcinom „prevnar 13“, koja nudi sveobuhvatniju zaštitu.Kompanija je takođe saopštila da će se zatvaranje ove poslovne jedinice negativno odraziti na većinu od ukupno 200 zaposlenih u njenom odeljku koji se bavi vakcinama, ali da će se kompanija potruditi da ih zadrži i obezbedi im druga radna mesta.„Fajzer“ zapošljava 9.000 radnika u 300 kineskih gradova i uložio je milijardu dolara otkad je ušao na ovo tržište osamdesetih godina, kako piše na sajtu ove kompanije. U 2014. „prevnar 13“ doneo je ovoj kompaniji prihod od 4,5 milijardi dolara u zemljama širom sveta, što ga čini drugorangiranim na listi svih „Fajzerovih“ proizvoda, odmah iza leka za epilepsiju „lirika“ (Lyrica), navodi se u najnovijem godišnjem izveštaju ove kompanije.Kompanija ne prikazuje posebno prihod ostvaren u Kini, ali navodi ovu zemlju kao jedno od svojih najvećih tržišta, pored SAD i Kanade.Poslednjih godina strane farmaceutske kompanije u Kini suočavaju se s problemima u vezi s regulativom, uključujući i strože uslove za dobijanje dozvole za plasman svojih proizvoda na kineskom tržištu.Kineska Uprava za hranu i lekove nije bila dostupna za komentar.Gabriel Wildau - Šangaj

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track