Najnovije vesti

Na listi „zaštitnih” namirnica nalaze se i zeleni čaj, crveno vino, paradajz pasta i brokoli
Foto: Promo

Na plažu posle zaslađivanja crnom čokoladom

Na listi „zaštitnih” namirnica nalaze se i zeleni čaj, crveno vino, paradajz pasta i brokoli

Zabava

Nutricionisti iz godine u godinu apeluju da nikako pre odlaska na plažu ne treba jesti tešku i jako začinjenu hranu, a da za rashlađivanje ne smemo da posegnemo za alkoholnim pićima. Međutim, dešava se da „lutamo” između raznih saveta šta organizmu najviše prija kada temperatura skoči na 35. stepen Celzijusove skale, pa često posegnemo za hranom i napicima koji umesto da rashlade telo – oni ga dodatno greju.

Zbog toga je veoma važno da pre nego što spakujete u torbu za plažu mleko za sunčanje i omiljene časopise imate na umu da valja poneti flašicu sa vodom i pakovanje bobičastog voća, gde spadaju borovnice, maline, kupine, ribizle. A kada dođe vreme za ručak, telu će najviše prijati salate koje sadrže zeleniš, krastavac, tikvice, a u koje mogu dodati komadići piletine, ćuretine ili ribe.

Sok od narandže dobar izbor

Kada prođe popodnevna dremka, posle 17 sati, idealno je vreme za odlazak na plažu jer sunce tada manje „prži”. Stručnjaci su došli do zaključka da je veoma važno da pre nego odlučimo da se namažemo zaštitnim losionom i osunčamo pre zalaska sunca moramo da unesemo korisne namirnice, koje mogu pomoći da koža preplane na lep način. Treba samo izabrati ono što najviše volite, a na listi zaštitnih namirnica našli su se crna čokolada, zeleni čaj, crveno vino, paradajz pasta, brokoli i sok od crvene narandže. A nije loše pojesti i parče lubenice jer sadrži likopen, koji predstavlja prirodnu barijeru od štetnih zraka.

Ne izbacivati ugljene hidrate

Mnogi ljudi greše, pa u želji da na plaži izgledaju savršeno, nedeljama ranije krenu sa držanjem iscrpljujućih dijeta. Uglavnom u startu izbacuju ugljene hidrate, a potom ne žele da jedu ni drugu vrstu hrane. Stručnjaci upozoravaju da ovakvi principi u ishrani loše utiču na zdravlje i da ne treba smetnuti sa uma da su ugljeni hidrati važna komponenta ishrane. Treba ih najviše uzimati ako su poreklom iz povrća, voća i žitarica celog zrna, ali ni da one koji se nalaze u slatkišima i slatkim napicima, takođe ne treba skroz izbaciti sa menija, jer ako ne možemo bez slatkog ukusa možemo da pojedemo ili popijemo nešto što sadrži niskokalorijske zaslađivače. Ovi zaslađivači su prošli kroz rigorozne kontrole stručnih tela na svetskom nivou, ne utiču na povećanje apetita, ne podižu šećer u krvi i mogu ih koristiti i osobe koje imaju dijabetes.

Promo tekst

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...