Fijat "linea": Dobar kompromis
Foto: KURIR

TEST:

Fijat "linea": Dobar kompromis

Auto -
Limuzinski dizajn obezbedio je prostor, dovoljan za celu porodicu, dok „linea“ zadržava sportsku crtu koju nasleđuje od „punta“
1 / 5 Foto: KURIR

Mali vam je „punto“? Tu je „linea“!Dosta metala uz pristupačnu cenu - ovaj recept odavno je poznat u klasi limuzina jeftinijih od 10.000 evra. Ali „Fijat“ u ponudu pakuje još jedan adut - čuveni italodizajn!„Linea“ ne izgleda dobro kao „grante punto“ ili „bravo“, ali ova karoserija ima svoje momente. Atraktivna prednja sivosrebrna maska najavljuje modernu siluetu, dok su farovi gotovo isti kao na „bravu“. Kosina C-stuba s prozorom je oštrog ugla i daje dinamiku. Jedino je prtljažnik previše izdužen i kvari kompletnu sliku. S druge strane, vlasnici dobijaju fantastičnih 500 litara zapremine gepeka. Ovo je garancija da ćete na put poneti sve što je potrebno.Kabina je veoma slična „puntu“. Sve je jednostavno i pristupačno. Materijali su osrednji i ne razlikuju se od neposredne konkurencije. Narandžasto osvetljenje je monotono i šteta što se dizajneri nisu poigrali bojama. Utisak popravlja stilizovana instrument-tabla i solidan broj polica za sitnice.Ipak, položaj za volanom (podešavanje po dubini i visini) veoma je dobar. U rukama imamo volan malih dimenzija, a zadebljanje na 75 stepeni stvara sportski osećaj. Na sedmodnevnom testu na raspolaganju smo imali 1,4 T-džet turbo-benzinac od 120 konjskih snaga. On dobro gura 1.200 kg tešku „lineu“ i obezbeđuje okretnost u gradu. Veoma je elastičan, dok pohvale idu i potrošnji. Pri 100 km/h troši oko pet litara, što samo potvrđuje ekološke titule koje „Fijat“ godinama osvaja širom sveta.Najviše nam se svidelo to što je vožnja „linee“ uzbudljiva i prijatna. Ukupno gledano, ovaj „fijat“ je daleko od dosadnog vozila i daje mnogo više od kompromisa uloženo-dobijeno.

Linea 1,4 T-džetMotor: 1.368 cm3Snaga: 120 KS, pri 5.000 o/minMoment: 206 Nm pri 1.750 o/minMasa: 1.200 kgUbrzanje 0-100 km/h: 9,0 sMaks. brzina: 195 km/hMenjač: Manuelni 5 brzinaD/Š/V: 4.560/1.730/1.494 mmMeđuos. razmak: 2.603 mmRadijus okretanja: 10,5 mPrtljažnik: 500 lPotrošnja na testu (grad): 7,2 lOsnovni model: 9.990 evraTestirani model: 11.990 evraPola metra duža od „punta“„Linea“ je izgrađena na platformi „grande punta“ (Gamma SCCS), koju deli i sa „opel korsom“. Ipak, duža je od „punta“ za čak pola metra. U odnosu na „punta“ nema funkciju „siti“, koja pojačava servo uređaj.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track