GODZILA S MANIRIMA: Vozili smo folksvagen amarok!
Foto: Mladen Radulović

VOZILI SMO NOVI „FOLKSVAGEN AMAROK“ SPREMAN DA NAPADNE AZIJSKE KONKURENTE

GODZILA S MANIRIMA: Vozili smo folksvagen amarok!

Auto -

TVRĐAVA: Ništa ne može da spreči „amaroka“ da stigne na odredište. Gabariti su mu veoma respektabilni, motor jak, a pogon stalni 4 x 4

Ima onaj vic - kad Crnogorka vidi „tuareg“, kaže: „Jao, koliki ‚golf‘!“ Kad bi videla „amarok“, rekla bi: „Koliki je ovaj ‚tuareg‘!“Napred je motorčina, a pozadi gepekčina! Nema ovde pitanja da l‘ sve staje. Dužina prikolice je 1.555 mm, širina 1.622, dubina 508 mm, a dozvoljena nosivost 939 kg. Samo poklopac tovarnog prostora može da nosi 150 kg, ali to nije sve. Najveći VW može da vuče prikolicu tešku 3,2 tone...

Ogromno... Čak 2,5 kvadrata tovarnog prostora, koji može biti i zatvoren
Ogromno... Čak 2,5 kvadrata tovarnog prostora, koji može biti i zatvoren

Pod haubom sedi 2,0 dizel sa dva turba i 180 konjskih snaga. Posle samo 10,9, „godzila“ teška 2,1 tonu juri 100 km/h. Fantastičan rezultat, naročito ako se uzme u obzir to da nam je u gradu trošio oko 11,5 litara bez štednje na gasu. O tome brine i 8-stepeni DSG menjač, koji perfektno radi posao. Ne treba zaboraviti da ogromni gabariti izazivaju poštovanje na beogradskim ulicama, pa se veliki „narodnjak“ vozi opušteno.„Amarok“ znači „vuk“, na jeziku Inuita, sa severa Kanade i Grenlanda. Međutim, u Brazilu i Argentini reč „amarok“ ima bukvalno značenje „on voli kamenje“. A zato je i napravljen. Od tla je udaljen bezbednih 26,5 centimetara, a pokreće ga stalni „4-moušn“ pogon na svim točkovima. Snaga može da se distribuira u odnosu 60 pozadi i 40 odsto na prednje točkove. Isprobali smo i ga na „of-roud“ podlozi, gde je uživanje na najvišem nivou. Čim smo uzeli auto na test, odmah smo skrenuli kod „pančevca“ na nasip. Naizgled ozbiljna prepreka, ali ne i za „amarok“, koji stameno stoji na oštrom nagibu. Sposoban je da siđe sa nagiba od 45 odsto i da stoji na kosini od 50 odsto!

Luksuz... Oblici su jednostavni, a tasteri i oprema na sve strane
Luksuz... Oblici su jednostavni, a tasteri i oprema na sve strane

S druge strane, s obzirom na klasu, veoma je stabilan na putevima, a tu je i ESP, koji neprestano motri na vezu točkova sa asfaltom. Posebno jer je dugačak 5.295 mm, širok 1.954 i visok čak 1.834 mm.Pozicija vozača je visoka, a naš VW podsmeva se preprekama poput „ležećih policajaca“ i ivičnjacima. Vozi se veoma lako, poput malog auta, jer je servo asistencija snažna. Okruženje vozača i suvozača je ogromno, ali ipak zameramo prostor u drugom redu. Ukoliko se sedište pomeri pozadi, iza ne ostaje previše mesta.Mnogo je bitnije to što „amarok“ krstari gradskim i međugradskim putevima, a uživanje za volanom je ogromno. VW je još ozbiljnije udario na konkurenciju, gde su decenijama vladali azijski proizvođači.

Senzori, ekrani, tasteriLUKSUZNA OPREMAIako je naizgled reč o teretnom vozilu, „amarok“ s testa ima veoma luksuznu opremu. Tu je vrhunski audio uređaj MP3, parking senzori napred i pozadi, grafičko prikazivanje blizine prepreka na ekranu. Opremljen je i sa tri 12 V utičnice, grejačima prednjih sedišta, četiri elektropodizača prozora...

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track