NOVI MERCEDES E-KLASE PONOVO POMERA GRANICE: Napad na S-klasu!
Foto: Mladen Radulović

Vozili smo

NOVI MERCEDES E-KLASE PONOVO POMERA GRANICE: Napad na S-klasu!

Auto -

Kombinacija bele boje s crnim lajsnama na modelu fatalna je za prolaznike. Ali to je samo početak zabave u E-klasi

Predaleko je ovo otišlo! Šta će sada S-klasa da radi kad je tu E-klasa, koja je za dobar stan jeftinija od šefa ekipe pod trokrakom zvezdom. Ovo je bilo ključno pitanje na automobilskim forumima, odmah posle premijere, ali da li je baš tako...

Najsličnija je po dizajnu jer izgleda kao umanjena kopija najboljeg automobila na svetu. Sa samo nekoliko detalja ublažena je dominacija starijeg brata. Pre svega napred, gde su postavljene dve srebrne lajsne na maski hladnjaka, dok su i farovi malo sitniji. Zadnji kraj zato je potentan, tek neznatno „oslabljen“... Kombinacija bele boje s crnim lajsnama i zatamnjenim prozorima fatalna je za sve prolaznike.

Novi dizelaš

U brojkama, nova E-klasa je 43 mm duža od prethodnika (4.923/4.880). Sve je to smešno i nebitno kad se uporedi s benefitima koje su vozaču na raspolaganju. Čim se smesti za komande, hvata se za „mesnati“ volan, gleda u srebrne dugmiće, digitalni displej... Zabava počinje!
Jednostavno, ali jako... Zadnji kraj gotovo isti kao na S-klasi
Jednostavno, ali jako... Zadnji kraj gotovo isti kao na S-klasi

Pod haubom modela E 220d je novi 2.0 dizel sa četiri cilindra i 194 konjske snage. Već na 1.600 obrtaja na raspolaganju je 400 njutnmetara momenta. Pun gas, i eto stotke za 7,3 sekunde! Snaga je „ispeglana“, pa nema udara sedišta u leđa, već je ubrzanje progresivno. Zvučna izolacija je vrhunska, a akordima se ne može ni utvrditi da je pod haubom naftaš. Pogon u modelu s testa je pozadi, pa je radost (samo leti) još veća!Vrhunska upravljivost, snaga, ergonomija i serijsko vazdušno vešanje zajedno proizvode vrhunsko uživanje za volanom. Na otvorenom „jede“ kilometre, dok je u gradu okretan. Stabilnost je veoma dobra, ali ukoliko se pretera s gasom, zna da pobegne prednji kraj. Rupe na ulicama su neprimetne, pa loši kolovozi ne mogu da pokvare vrhunsko zadovoljstvo.

Savršen dizajn i materijali... Ipak, digitalni ekrani (12,3 inča) znaju da nerviraju, potreban je period navikavanja
Savršen dizajn i materijali... Ipak, digitalni ekrani (12,3 inča) znaju da nerviraju, potreban je period navikavanja

Na pragu savršenstva

Sve zajedno, novi E ipak nije ubica S-klase. Na pragu je savršenstva, ali moraće još da uči.Naravno, E-klasa čini i čuda, na primer, može da se sama prestroji, u stanju je da preuzme sve kontrole od vozača pri brzinama do 210 km/h (više u uokvirenom delu). Još samo da je jeftinija i svi bi vozili „mercedes“...

Neverovatno, ali istinitoOVO SU ČUDA E-KLASESistem „drajv pajlot“ (Drive pilot) gotovo da samostalno može da vozi E-klasu. Naime, ako uključite migavac na dve sekunde i ako je traka prazna, auto će se sam prestrojiti u željenom smeru (ukoliko aktivirate ovaj sistem)!Ako 60 sekundi ne dodirnete volan, vozilo misli da ste zaspali, sam usporava auto do desne trake, zaustavlja se i pali sva četiri migavca! Sem toga, poluautomatski pilot može da vozi auto kroz krivine, prati vozilo ispred sebe...

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track