icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

10 stvari koje nas IZLUĐUJU u novim automobilima: Ovo su svi SUPERMODERNI sistemi današnice, ali nam često IDU NA ŽIVCE!
Foto: Volvo

LOŠA STRANA NAPRETKA

10 stvari koje nas IZLUĐUJU u novim automobilima: Ovo su svi SUPERMODERNI sistemi današnice, ali nam često IDU NA ŽIVCE!

Auto


Uživanje, pre svega, faktor je koji nam raskošno poklanjaju novi automobili, koji su danas moderni i sofisticirani . Sem toga su bezbedniji, kvalitetniji, sigurniji... Međutim, u moru inovacija, pre svega na planu bezbednosti i praktičnosti, stižu i "mušice" koje nam idu na živce.

 

Iako korisne, znaju opasno da nas nerviraju i skaču "po mozgu". Najčešće su korisne, ali neretko i nelogične. Evo 10 stvari koje nas "bockaju" u mašinama na četiri točka.

 

VENTILACIJA KOJA SE KONTROLIŠE NA TAČ-SKRINU


Moderni automobili uglavnom klasične prekidače zamenjuju ekranima a osetljivim na dodir. To može da bude dobra stvar, ali samo po dizajnu unutrašnjosti. Ipak, neke funkcije ne bi trebale biti na ekranu. Prvenstveno govorimo o funkcijama ventilacije. Kada se vozite gradom i odlučite da pojačate, ili smanjite grejanje, čeka vas cela procedura pipkanja po ekranu kako bi došli do postavki ventilacije i namestili željenu temperaturu. Ako uz to još tač ne reaguje kako bi trebao, svaki put ćete gubiti živce.


NELOGIČNO POSTAVLJENI DRŽAČI ZA ČASE

 

Držači za čaše veoma su popularni, pre svega u SAD. Naime, napravljena su istraživanja gde su kupce pitali šta im je bitno kod kupovine automobila. Uz dizajn, performanse i potrošnju, u prvih 10 stavki našli su se i držači za čase! To je verovatno razlog zašto ih proizvođači toliko forsiraju. Ipak, često se čini da dizajneri prvo dizajniraju celi interijer, a onda naknadno "ubace" držače za čase. Tako su oni često vrlo nelogično postavljeni: ispred ručice menjača (čime kafa/čaša/boca ometa nesmetano menjanje prenosa) ili na sredini centralnog grebena, što opet stvara probleme kada treba menjati brzinu.

 

ELEKTRIČNA RUČNA KOČNICA


Iako sama po sebi uopšte nije loša, štaviše, čak i ulepšava izgled enterijera, među fanovima oktana i dalje postoji nepisano pravilo da ručna mora biti klasična. Jedan od razloga svakako je i taj što je, kada dođu snežni dani, možete odlično iskoristiti na praznom prostoru.


IZUMIRANJE RUČNIH MENJAČA

foto: Hjundai


Ovo se odnosi na automobile više klase kod kojih opcija ručnog menjača više gotovo da i ne postoji, a u slučajevima gde se nudi dolazi s osnovnim paketom opreme u kojem se ne dobija gotovo ništa od dodatne opreme. Znamo da svi istinski zaljubljenici u automobile i dalje vole sami da menjaju brzine, ali proizvođači tu opciju (nažalost) sve više ukidaju. Naravno, najčešće je tu opcija izbora brzina putem klackalica na volanu, ali to je sasvim druga priča.

 

START/STOP

foto: Promo


Sistem koji je uveden kako bi se na papiru prikazala manja potrošnja i emisija CO2 zna biti posebno iritantan. Neprestano paljenje (posebno dizelaša) može biti naporno za slušanje, ali to nije glavni problem. Naime, kod krajnje kratkih zaustavljanja može doći do gašenja automobila iako ste hteli odmah da krenete. Primer: približavate se semaforu na kojem je crveno, u trenutku kada ste praktično stali pali se zeleno, a vaš automobil se (zbog ovog sistema) gasi. Možda ćete se u tom trenutku zbuniti i pritisnuti taster Start kako bi ponovo upalili automobil koji će se u međuvremenu sam upaliti (opet zbog start/stopa), a vi ćete ga svojim pritiskom zapravo opet ugasiti. Naravno, postoje bolji i lošiji sistemi Start/Stop, ali u svakom slučaju najsrećnija opcija je da odmah ugasite sistem. Naravno, to najčešće treba raditi u kolonama u gradu. Jer, naime, u proseku ste u dobitku ukoliko je agregat ugašen šest i više sekundi, jer je potrebno gorivo da se sistem pokrene.

 

NEMA VIŠE CD PLEJERA

foto: Opel


Većina novih automobila više jednostavno ne nudi opciju slušanja muzike putem CD-a kojeg je zamenio USB te Bluetut veza s mobilnim. Iako je zapravo reč o svojevrsnoj evoluciji, mnogi još uvek vole da naprave svoju kompilaciju na CD-u. Uz to, koliko god je uparivanje mobilnog jednostavno, ponekad će se dogoditi da vam je baterija prazna (a nemate kabl za punjenje), ili ste zaboravili telefon...

 

LANE ASSIST


Sistem koji pre svega podržavamo i koji je dosad verovatno sprečio mnogo saobraćajnih nesreća. Ipak, u gradskoj vožnji ćete ga najčešće isključiti. Razlog? Prilikom približavanja drugoj traci počeće da pišti, ili u pojedinim automobilima da okreće upravljač kako bi ostao unutar trake. Naravno, zavisno od situacije i širine traka, verovatno ćete često biti blizu same trake, pa će pištanje i korekcije upravljača biti česta pojava. Dakle, za autoput predstavlja vrhunsko rešenje koje čuva glavu, a u gradu ga je najbolje isključiti. Istraživanje u SAD je pokazalo da čak trećina vozača ovaj sistem smatra iritantnim te ga zbog toga gase čim uđu u automobil.

 

SIGURNOSNI SISTEMI

foto: Volvo


Sistemi sigurnosti odlična su stavka koja poboljšava sigurnost. Ipak, ponekad se mogu se upaliti kada za to zapravo i nema potrebe. Sistemi za upozorenja na prepreku tako će početi da pište ako se približite vozilu ispred (iako znate da ste blizu i da ga nećete udariti nego na primer krećete u preticanje tog vozila). Tu je i sve prisutniji sistem za detekciju umora, koji će vam sugerisati da stanete i popijete kafu...


LAŽNI ZVUK MOTORA U KABINI


Pritiskom na prekidač koji najčešće nosi naziv Sport vaš automobil (u nekim slučajevima čak i dizel) odjednom dobija odličan zvuk. Razlog nije otvaranje "klapne" na auspuhu, već lažni zvuk koji dolazi iz zvučnika...


LAŽNI NASTAVCI AUSPUHA

foto: Kurir, M. Radulović


Sve više i više proizvođača na zadnjem delu više ne nude klasični nastavak izduvnog sistema. Neki tako stavljaju masivne otvore koji su zapravo "lažnjaci", budući da ćete unutar njih zametiti minijaturne cevi koji su zapravo pravi nastavci...

 

Međutim, to nije najgora varijanta. Neki proizvođači odlučuju se na ugradnju potpuno lažnih hromiranih nastavaka iza kojih se nalazi obična plastika, dok je izduvni sistem skriven negde ispod vozila i uopšte nema veze sa spomenutim nastavcima.

 

(Kurir.rs / Autoklub)

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.