icon-checkicon-closeicon-commentsKurir_icon_fonts_template-38Kurir_icon_fonts_template-37icon-downicon-erroricon-galleryicon-homeicon-infoicon-logouticon-nexticon-passwordicon-plusicon-previcon-reacticon-searchicon-soc-fbicon-soc-gplusicon-soc-insicon-soc-mailicon-soc-rssicon-soc-twittericon-soc-vibericon-soc-wupicon-soc-ytKurir_icon_fonts_template-34Kurir_icon_fonts_template-33icon-totopicon-usericon_reactsoc-viber

Najnovije vesti

Espreso.rs


Adria media

VOZILI SMO NOVI FORD FOKUS! KRIVINAMA KAO PO ŠINAMA: Kurir za volanom preobučenog aston martina, po brdima nad Azurnom obalom!
Foto: Kurir

svetskA premijera u nici

VOZILI SMO NOVI FORD FOKUS! KRIVINAMA KAO PO ŠINAMA: Kurir za volanom preobučenog aston martina, po brdima nad Azurnom obalom!

Auto

Džejms Bond ruta, brda nad Nicom i Monte Karlom, i novi "fokus"! Kurir je ponovo na pravom mestu, a test-staza savršena za novog sportistu, preobučenog u konvencionalno odelo. Brosnan i Krejg kidali su ovde za volanom "aston martina", a mi vozimo najnoviji "ford" na svetskoj novinarskoj premijeri! Upućenima logično, jer Ameri su skoro bili vlasnici britanske fabrike superautomobila.

foto: Kurir
foto: Ford


Golim okom prepoznaju se konture modela "vanquish", ali sve važnije je pod haubom. Naročito u verziji ST-lajn, koja naravno nije pravi ST, ali je vešanje podešeno da se lepi za asfalt. Ključnu ulogu igra tehnologija nazvana neprimetnim imenom CCD, ali veoma aktivna i efikasna. Sistem Continuously Controlled Damping u milisekundama motri na prednje i zadnje vešanje, i radi konstantna podešavanja i prilagođavanja uslovima na putu. U normalnim uslovima zadatak je udobna vožnja, ali mnogo je bitnije to da po krivinama "crta" šine! Sem toga, naglašava se da je torziona krutost poboljšana za 20 odsto, a čvrstina spojeva vešanja za čak 50 odsto. Sve to, postavljeno je na novoj mehaničkoj platformi "C2". Poznato je da se ovaj "ford" uvek dobro vozio, ali nova generacije je premašila naša očekivanja.

 

foto: Kurir
foto: Kurir

Gotovo nemoguća misija bila je da u krivinama novi "fokus" prokliza. I Bond bi, sa svojim DB9 teško umakao našem "fordu". Jer, sem CCD sistema, testirali smo novi 1,5 ekobust benzinac u jačoj varijanti sa 182 KS (slabija je 150). Do stotke stiže za oko osam sekundi, što je jedan od najjačih motora u konvencionalnom C-segmentu. Fabrika deklariše 88 kg lakšu karoseriju, što je dodatno uticalo na performanse. Iako ima tri cilindra veoma je prijatan u akustičnom smislu i nema groznog zvuka kao većina agregata sa cilindrom "manje". Doduše nikako nam nije pošlo za rukom da postignemo fabričkih šest litara u kombinivanom režimu, pa nam je bez štednje popio oko devet "francuskih" litara.

foto: Kurir
foto: Kurir


"Fokus" koji vozimo je četvrta generacija slavnog modela, koji je 1998. godine nasledio legendarnog "eskorta". Sportske i mišićave linije su upadljive, prednji kraj je "astonmartinovski", dok su C-stubovi masivni, što sveukupno gradi atletsku pojavu. Iako je harizma prvog "fokusa" teško dostižna, novi model prati najnovije trendove i uklapa se u kliše. Dimenzije su gotovo iste u odnosu na prethodnika, dugačak je 4.378 mm, širok 1.825 i visok 1.454 mm. Dodatan prostor obezbeđen je vozaču, kao i putnicima na zadnjoj klupi. Kao i kod "fijeste", ne postoji isti "fokus". Tu su četiri nivoa opreme, "vinjale", "titanijum", ST-lajn i "aktiv". Prvi, najelitniji ima prednju rešetku u obliku dragulja, sa aluminijumom. Ipak, mnogo više nam se svidela verzija "ST-lajn" koju smo odmah rezervisali kraj aerodroma u Nici. Sem atraktivne plave boje, zadnji difuzor stavlja do znanja da će ga gotovo svi gledati i u saobraćaju.

 

foto: Kurir
foto: Kurir

Enterijer je sportski i veoma atraktivan. S pravom ga možemo nazvati kokpitom. Materijali su dobri, sa nekoliko površina od, naizgled jeftine plastike, što se pripisuje ekološkom reciklažnom momentu. Ergonomija je dobra, a za pohvalu je to što su glavne komande, za kontrolu jačine tona i promenu frekvencije, manuelne. Audio sistem SYNC 3 sa 8-inčnim ekranom odlično sarađuje sa Beng i Olafsen ozvučenjem. Iako je plavo osvetljenje veoma atraktivno, instrument tabla trebala je da bude u još većoj meri digitalizovana, što je najveća zamerka dizajnerima.

 

foto: Ford

Sem moćnog agregata sa test-vožnje, "fokus" se može kupiti sa dva turbo-motora. Oba su trocilindrična, sa "ekobust" oznakom. Manji motor broji 999 kubnih centimetara, sa 85, 100 i 125 "konja". Benzinska varijanta sa 1.497 kubika pravi se sa 150 i 182 KS. Oba agregata imaju mogućnost automatskog isključenja jednog cilindra.


Što se dizela tiče, a to naše vozače najviše zanima, varijanta 1.500 ccm ima 95 i 120 KS. Tu je i dvolitraš 1.996 ccm koji broji 150 konjskih snaga!
Snaga se prenosi preko dva menjača - manuelnog 6-stepenog i novog osmostepenog automatskog, koji se uparuju sa gotovo svim agregatima.

foto: Kurir
foto: Kurir


Novi "fokus 4" nakrcan je prefinjenim sistemima poslednje generacije. Sem CCD sistema stabilnosti, tu je tehnologiju bežičnog punjenja telefona, zatim adaptivni tempomat (ACC) sa Stop & Go sistemom. Stroj prepoznavanja znakova, u saradnji sa sistemima za centriranje u saobraćajnoj traci i održavanje udaljenosti od automobila ispred (radi do brzine od 200 km/h) novi "ford" simulira poluautonomnu vožnju!

 

foto: Ford

 

Sem toga, sistem Pre-Collision Assist sa Pedestrian and Cyclist Detection (detekcija pešaka i biciklista na putu i u blizini) je temelj bezbednosti. Naime, kompjuter automatski aktivira kočnice u slučaju opasnosti od sudara ili udaranja ljudi i biciklista. To nije sve - Evasive Steering Assist sistem koji koristi radar i kameru, može da otkrije zaustavljena vozila na putu i može da pomogne pri zaobilaženju vozila u slučaju opasnosti od sudara! Ovu opciju nema nijedan konkurent u klasi.

Premijera u Srbiji očekuje se krajem godine. Jedva čekamo...

 

KUPITE DETETU AUTO: Vaspitajte naslednike u fokusu


Tehnologija FordMyKey (moj ključ) u potpunosti dozvoljava roditeljima da "vaspitaju" svoje naslednike u saobraćaju! Naime, "moj ključ" može da ograniči bukvalno sve. Na primer da se mladom vozaču zabrani telefoniranje za volanom, ograniči maksimalna brzina, onemogući vožnja dok se svi u kolima ne vežu, ograniče decibeli audio-sistema.

 

(Kurir.rs / Mladen Radulović)

 

 

FORD FOKUS 1,5 EKOBUST

 

Zapremina: 1.497 ccm
Snaga: 182 KS
Momenat: 240 Nm pri 1.600 o
Dužina / širina / visina:
4.378 / 1.825 / 1.471 mm
Međuos. razmak: 2.700 mm
Prtljažnik): 375 /1.954 l
Rezervoar: 52 l
Maksimalna brzina: 222 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,3 s

 

 

 

NOVO! Od sada možete da komentarišete i na Kurir Viberu!
Pridružite nam se, podelite svoje mišljenje!

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...

Facebook Registracija

Popunite ostala polja kako bi zavrsili registraciju

Prijavi se

ili

Registracija

Promeni lozinku

Upišite email i mi ćemo vam poslati poruku sa linkom za promenu lozinke.

Unesite novo korisničko ime i lozinku

Aktivacioni mail

Upišite email adresu na koju želite da vam se pošalje aktivacioni email.

Promena lozinke

Uspešno ste promenili lozinku.


Promena lozinke

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za promenu lozinke. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka na nalazu u inboxu proverite nepoželjne poruke (spam).


Aktivacija profila

Poslali smo poruku na Vašu email adresu sa linkom za aktivaciju Vašeg profila. Proverite Vaš inboks i kliknite na link u mailu. Ako se poruka ne nalazu u inboksu, proverite "nepoželjne poruke" (spam).


Aktivacija profila

Vaš profil je uspesno aktiviran. Hvala što ste se registrovali.