Ševrolet aveo: Sa rezervoarom 1.000 kilometara
Foto: KURIR

TEST

Ševrolet aveo: Sa rezervoarom 1.000 kilometara

Auto -
Ekološki model s dizel-agregatom dolazi sa subvencijom od 100.000 dinara jer emituje samo 99 g/km. Ali „aveo“ nije samo dosadni štediša
1 / 6 Foto: KURIR

Ne smetaju mu ni akcize!Na pomolu je novi ekološki obračun. „Aveo“ dizel baca rukavicu hibridima. U mešovitom režimu „pije“ 4,2 litra u gradu, piše u fabričkim podacima. Da li je baš tako? Pre nekoliko meseci, na međunarodnoj prezentaciji, postigli smo prosek od 3,3 litra, uglavnom na otvorenom. Sada smo od Centra „Boban“, dilera „Ševroleta“, dobili „aveo“ kako bismo to proverili u gradskim uslovima.Od ekološkog naoružanja ima dizel-agregat 1,3, start/stop sistem i gume s niskim koeficijentom trenja, tempomat... Uz poštovanje ograničenja brzine u gradu, potrošnja se bez problema spušta ispod pet litara, i to sa uključenom klimom. Ipak, veoma je teško spustili ispod 4,5 litara. To smo uspeli samo u vreme kad nema gužve, ali i uz upotrebu tempomata u gradu.Ipak, ovo je odličan rezultat imajući u vidu da je „aveo“ težak čak 1,3 tone. Relativno velika masa donela je osećaj u vožnji sličan klasi iznad. Za upravljačem se oseća masivnost, što je retkost u B-segmentu. Jedina smetnja je to što je vešanje „avea“ tvrđe podešeno, pa prijavljuje većinu rupa na asfaltu. S druge strane, stabilnost je na višem nivou od očekivane.Posebno nam se svideo enterijer. I ovde je, kao i u svim novim „ševroletima“, primenjen princip dvostrukog kokpita iz „korvete“. Pohvaljujemo digitalnu instrument-tablu, odličan dizajn volana s dobro podešenom servo-asistencijom. Otvori za ventilaciju s pet krakova su prvi ukras kabine, ali su i praktični i prilagodljivi.Cenovnik je prihvatljiv jer osnovni model košta 9.485 evra, dok „aveo“ dizel s testa uključuje subvenciju od 100.000 dinara pošto emituje 99 g/km, pa s bogatom opremom košta oko 12.700 evra.

ŠEVROLET AVEOMotor: 1.248 cm3Snaga: 95 KS pri 4.000 o.Momenat: 210 Nm pri 1.750 o.0-100 km/h: 11,7 sMaks. brzina: 174 km/hDužina/širina/visina: 4.004/1.735/1.520 mmMeđ. razmak: 2.520 mmPrtljažnik: 290/653 lMasa: 1.300 kgPotrošnja na testu (grad): 4,9 litaraOsnovni model: 9.485€Testirani model: 12.700€

Precizno upravljanjeElektrični sistem upravljanja (EPS) postavljen je na stubu i dostupan je na modelima sa 1,2-litarskim benzinskim motorom ili 1,3-litarskim dizelima. Sistem podrazumeva kompenzaciju habanja i garantuje konstantno precizno upravljanje tokom čitavog životnog ciklusa automobila.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track