UROŠ BRKIĆ JURIŠA NA NOVU EVROPSKU TITULU, PRVI NAPAD NA VRH KOTORA: Šampion spremio pakleni automobil - seda u FORMULU!
Foto: Privatna srhiva

BRZINA

UROŠ BRKIĆ JURIŠA NA NOVU EVROPSKU TITULU, PRVI NAPAD NA VRH KOTORA: Šampion spremio pakleni automobil - seda u FORMULU!

Auto -

Uroš Brkić tokom dve decenije od Fiće do prototipa

U izložbenom salonu "Delta automoto" upriličena je konferencija za medije i promocija takmičarskog prototipa sa kojim će se u predstojećoj sezoni takmičiti Uroš Brkić. U sezoni pred nama takmičiće se u Centralnoevropskooj zoni (CEZ) šampionatu na brdskim stazama gde će sa novom „spravom“ pokušati da odbrani titulu šampiona. Prva trka biće održana u Kotoru 14.05.2023., a poslednja 24.09.2023. u Austriji.

Pored CEZ šampionata pokušaće ove sezone da nastupi i u najvišem rangu takmičenja na nekim od trka za FIA internacionalni kup na brdskim auto trkama kako bih se oprobao i u najjačoj svetskoj konkurenciji i stekao iskustvo za sezone koje predstoje.

Posle 19 sezona bez trke pauze za 2023. godinu, odnosno jubilarnu dvadesetu sezonu došao je u posed nove trkačke sprave kakva još uvek nije viđena među takmičarima u Srbiji. U pitanju je namenski proizveden takmičarski dvosed – prototip Francuske fabrike NORMA, a model automobila je M20F druge evolucije koji pogoni Hondin popularni agregat sa oznakom K20 koji je prerađen i tjuniran u Hondinom sportskom odeljenju Mugen, koji deklariše snagu od 270ks na 9000 obrtaja. Spreman automobil za takmičenje ima svega 560kg i centralno postavljen motor sa zadnjim pogonom i šestobrzinskim sekvencijalnim menjačem.

Uroš Brkić
foto: Privatna srhiva

Prototipovi su godinama unazad najbrži automobili na brdskim auto trkama i uvek ostvaruju najbolje pozicije i obararaju rekorde staza. U skladu sa tim i od ovog automobila se očekuju vrhunski rezultati.

Srpski automobilista započeo je karijeru kao junior sa 16 godina sada već davne 2004. godine u popularnoj Zastavi 850, debitantsku sezonu završio je na 3. mestu kao član AK Floyd iz Beograda.

Uroš Brkić
foto: Privatna srhiva

Već naredne godine prelazi u klasu popularnih jugića. Nakon juga vozio je VW SCIROCCO 1.4, WV SCIROCO 1.6, HONDU CIVIC 1.6VTi, RENAULT TWINGO EUROCUP, RENAULT CLIO IV RS CUP, VW GOLF 1.6GTI, HONDU CIVIC 2.0VTi, HONDU INTEGRU TYPE R, VW SCIROCCO 2.0, FORD FOCUS 2.0ST, WV Polo S2000.

Takmičio se za različite klubove u displinama na kružnim, endjurans, brdskim, reli i autoslalom trkama. Najzapaženije rezultate ostvario je na brdskim auto trkama. A poslednjih osam godina se takmiči za AK GALAX iz Beograda. Do sada je sedam puta bio šampion Srbije, 2015. godine bio je šampion evropskog ESET kupa u endjurans kružnim trkama kao i vicešampion centralne Evrope u endjurans kružnim trkama.

Da bi predhodne sezone postao najbolje rangirani automobilista Srbije kada je osvojio titulu šampiona centralne Evrope u brdskim auto trkama, u kategoriji D1 sa automobilom VW POLO S2000. Osim toga vlasnik je i pojedinih nacionalnih rekorda staza i rekorda klasa.

Kalendar takmičenja 2023

-13/14.05. Kotor (MNE)

-27/28.05. Tara (SRB)

-10/11.06. Paradsasvar (HU)

-17/18.06. Split (HRV)

-24/25.06. Gorjanci (SLO)

-01/02.07. Kruja (ALB)

-22/23.07. Kočani (NMK)

-29/30.07. Cazin (BIH)

-16/17.09. Kočani (NMK)

-23/24. 09. St. Agatha (AUT)

(Plumrace)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track