STIGLA JE NOVA PETICA: Bavarski BMW konkurenciju napada kontroverznim dizajnom i vrhunskom tehnologijom, OVO SU PRVE FOTOGRAFIJE
Foto: BMW

promene

STIGLA JE NOVA PETICA: Bavarski BMW konkurenciju napada kontroverznim dizajnom i vrhunskom tehnologijom, OVO SU PRVE FOTOGRAFIJE

Auto -

Stvari se radikalno menjaju u BMW. Posle nove "sedmice" koja je svojim dizajnom razočarala istinske ljubitelje BMW-a, došla je i nova "petica" koja kontroverznom pojavom hvata isti ritam.

Osma generacija BMW Serije 5 biće sada po prvi put dostupna sa potpuno električnim pogonom u verziji i5, uz napredni nivo digitalnih servisa i prepoznatljivu dinamiku vožnje, koju prati savršeni balans 50:50 odnosa opterećenja po osovinama.

Takođe, nova "petica" probija granicu od pet metara dužine u standardnoj verziji, sada ima 5.060 mm, čime se dodatno približila najvišoj klasi, odnosno Seriji 7, pa se postavlja pitanje dokle to ide. Rekordno je i međusovinsko rastojanje od 2.995 mm, što donosi viši nivo komfora.

BMW 5 osme generacije, BMW, BMW Serija 5
foto: BMW

Prednji deo karakterišu novi farovi sa gotovo vertikalnim dnevnim LED svetlima, dok maska može opcionalno biti osvetljena (BMW Iconic Glow).

Moguće je poručiti i M aerodinamički paket, kao i njegovu "pro" verziju sa više crnih detalja. Opcionalno su dostupni i M Shadow line farovi koji imaju crnu pozadinu. Na zadnjem delu su tipična svetla u obliku slova L uz dodatne hrom lajsne, a na bočnim površinama se ističu dve karakterne linije.

BMW 5 osme generacije, BMW, BMW Serija 5
foto: BMW

Po prvi put BMW Serije 5 u standardnoj opremi ima potpuno veganski enterijer koji uključuje Veganza sportska sedišta. Opcionalno je moguće poručiti enterijer od BMW Individual Merino kože kao i potpuno elektropodesiva komforna sedišta.

Broj prekidača u enterijeru je smanjen, ali bez uticaja na funkcionalnost, kako tvrdi proizvođač. Komandna tabla predstavlja novu interpretaciju BMW tredicionalne orijentacije ka vozaču u vidu zakrivljenih ekrana veličine 12,3 i 14,9 inča.

BMW 5 osme generacije, BMW, BMW Serija 5
foto: BMW

Novi BMW Serije 5 je prvi model koji ima unapređeni korisnički interfejs 8.5 sa Quick Select funkcijom koja ubrzava pristup traženim podmenijima. Ovaj sistem omogućava brže ažuriranje, unapređeno praćenje i planiranje putovanja elektromodela kao i elemente za zabavu (video streaming i korišćenje AirConsole platforme). Opcionalno je moguće poručiti i funkcionalni BMW Interaction Bar sa pozadinskim LED osvetljenjem.

Za udobnost u vožnji brinu posebno prilagođeni sistemi oslanjanja koji pored standardnog paketa uključuju opcionalni paket Adaptive Suspension Professional koji ima elektroupravljive amortizere, integralno aktivno upravljanje kao i aktivne stabilizatore.

BMW 5 osme generacije, BMW, BMW Serija 5
foto: BMW

Točkovi su u rasponu veličina od 18 do 21 inča, a sigurno zaustavljanje pomaže integralni sistem kočenja. U standardnoj opremi je i upravljač sa varijabilnim prenosnim odnosom, kao i parking asistent sa podrškom vožnje unazad.

U opcionalnom Professional paketu dolazi automatsko parkiranje i manevrisanje pomoću mobilnog telefona. Novi BMW Serije 5 je dobio i druga unapređenja kao što su podrška za 5G, Personal eSIM i BMW Digital Key Plus. U standardnoj opremi su podrška za Apple Car Play i Android Auto.

Za start prodaje su spremne četvorocilindrične benzinske i dizel verzije sa Mild Hybrid sistemom: 520i, 520d i 520d xDrive. Benzinska verzija ima 208 konjskih snaga, a dizel 197 KS.

U standardnoj opremi je i nova verzija osmostepenog automatskog menjača sa integrisanim elektromotorom. Za početak 2024. godine u pripremi su šestocilindrični motori, dizel i benzinski, kao i Plug-in hibridne verzije 530e i 550e xDrive.

1 / 29 Foto: BMW

Prva ikada potpuno električna BMW Serija 5 nosi oznaku i5, a osnovna vezija je eDrive40. Pogonski elektromotor je postavljen nazad i ima snagu od 340 "konja". Izvor energije je visokonaponska baterija kapaciteta 81.2 kWh i omogućava domet od 477 do 582 km po WLTP standardu.

Od samog starta dostupna je snažnija M60 xDrive verzija sa dva elektromotora ukupne snage 601 KS sa obrtnim momentom od 820 Nm i ubrzanjem od 0 do 100km/h za 3,8 sekundi.

BMW i5 je i prvi potpuno električni model game koji ima podršku za funkciju "Plug and Charge". Maksimalna snaga punjenja na DC punjačima je do 205 kW, a na AC standardnih 11 kW. Moguće je dobiti i 22 kW AC uz doplatu.

Proizvodnja nove BMW Serije 5 počinje u oktobru ove godine u najvećoj fabrici u Dingolfingu u kojoj se prozivode sve komponente, kao i visokonaponske baterije i elektromotori.

(Kurir.rs/ B92)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track