MALIŠA JE JEDINI ŽIVI GLUMAC IZ VALTERA: Evo kako danas izgleda IGOR GALO i zašto se povukao IZ GLUME (FOTO)

pola veka

Film "Valter brani Sarajevo" premijerno je prikazan pola veka u sarajevskoj Skenderiji.

Na dan, kad je prvi put prikazan, u restoranu u Beogradu, koji nosi ime po njemu, organizovano je druženje s novinarima, a događaju je prisustvovao jedini živi glumac Igor Galo.

Igor Galo

On je igrao ulogu Mališe i jedini je još sa nama iz plejade vrhunskih umetnika koji su bili deo ovog spektakla. Galo se danas bavi režijom i produkcijom.

Igor Galo je rođen 5. decembra 1948. godine u Ćupriji. Tokom devedesetih godina jako retko se pojavljivao, imao je manje uloge u "Zlatnim godinama" i "Je li jasno, prijatelju?". Vodio je Međunarodni filmski vikend Italija – Slovenija – Hrvatska u istarskom gradiću Oprtlju od 1996. do 2000. godine, promovišući povezivanje kultura svih naroda koji žive u Istri, s posebnim naglaskom na filmsko stvaralaštvo. Nastavio je dobro da sarađuje sa kolegama iz kinematografija Austrije, Nemačke, Italije, Slovenije, BiH, Srbije i redovno se odazivao na njihove filmske smotre, kao gost ili član stručnog žirija.

Igor Galo

Dobio je nagradu za životno delo na Filmskom festivalu u Puli. Njegova supruga je Mirjana Galo, sa kojom je osnovao Udruženje "Homo" za zaštitu ljudskih prava i građanskih sloboda u Hrvatskoj i drugim republikama nekadašnje Jugoslavije.

"Valter brani Sarajevo" je uzbudljiv, akcioni, špijunski film o sarajevskim ilegalcima i njihovom vođi, partizanskom obaveštajcu Vladimiru Periću Valteru. Film je snimljen 1972. godine po scenariju Đorđa Lebovića, Mome Kapora, Hajrudina Krvavca i Save Pređe, dok je producent bio Hidajet Čalkić. Pored Bate u naslovnoj ulozi, igrali su vrhunski jugoslovenski glumci: Rade Marković, Ljubiša Samardžić, Dragomir Bojanić Gidra, Neda Spasojević, Pavle Vuisić, Slobodan Dimitrijević Lobi" Igor Galo, Stevo Žigon, Faruk Begoli, Relja Bašić, Etela Pardo, Voja Mirić, Vladan Holec, Davor Antolić, Boro Begović, Eugen Verber, Miralem Zupčević, Rudi Alvađ, Ramiz Sekić, Demeter Bitenc, Husein Čokić, Dragan Stipić, Zoran Belić, Ranko Gučevac, Jozo Lepetić, a kao epizodista se prvi put na filmu pojavljuje Emir Kusturica.

Emir Kusturica

Pored jugoslovenskih igrali su i nemački glumci: Hanjo Hase, Rolf Remer, Vilhelm Koh Hege, Herbert Kefer, Fred Delmar i Helmut Šrajber. Koliki je uticaj ostvario ovaj film govore i činjenice da je u Sarajevu otvoren muzej pod nazivom Valter brani Sarajevo, u Mladenovcu se održava filmski festival "Valter" kao omaž Bati Živojinoviću, a Ahmet Muminović je nacrtao strip "Valter brani Sarajevo", čije je kinesko izdanje prodato u osam miliona primeraka.

Ostale su i poznate rečenice iz filma: "Strijelac zove Kondora", "Čekam te u pet kraj Begove džamije", "Vazduh trepti kao da nebo gori", "Diese Stadt ist Walter" (Ovaj grad je Valter).

Kurir.rs

09:09