IZLOŽBA VELIKOG UMETNIKA ZA 100 LJUDI: Videćete čuvenu platformu koja se okreće, stepenice i igračicu koja hoda na ogromnoj lopti!
Foto: Promo BFI

Ne propustite

IZLOŽBA VELIKOG UMETNIKA ZA 100 LJUDI: Videćete čuvenu platformu koja se okreće, stepenice i igračicu koja hoda na ogromnoj lopti!

Kultura -

Umetnik Joan Buržoa stigao je na 21. Beogradski festival igre. On ruši granice između različitih umetničkih formi, a ovo je prvi put da će njegove radove videti naša publika.

Beogradski festival igre, Joan Buržoa
foto: Mitar Mitrović

Pregovori, kako se navodi u saopštenju za medije, o njegovom dolasku traju nekoliko godina, jer nije jednostavno pronaći pravi prostor za ove radove. Niske tavanice, uska ulazna vrata, nepristupačni hodnici čine samo neke od prepreka... Ipak, kada postoji iskrena želja umetnika, može se pronaći i način da se radovi redizajniraju tako da ispune dve etaže bioskopa "Balkan" u samom centru Beograda.

“Da, donosimo pet različitih instalacija! Publika će se kretati kroz prostor i imati priliku da otkrije ozbiljan deo mog umetničkog opusa. Uostalom, postoje festivali koji imaju posebnu energiju i vrednost, i za koje jednostavno morate da stvorite nešto novo. Takav je Beogradski festival igre”, kaže Joan Buržoa.

Joan Buržoa
foto: Milan Mitrović

Od 7-9 marta, Bioskop Balkan će otvoriti svoja vrata šest puta, a svako vođenje kroz najpoznatije instalacije izuzetnog umetnika, pratiće do 100 ljudi.

“Izračunali smo da je to maksimalan broj kako bi svi mogli da uživaju u komadima. Videćete čuvenu platformu koja se okreće, stepenice, igračicu koja hoda na ogromnoj lopti… Moje postavke biće odevene u novo ruho, jer ih adaptiramo prema prostoru. Performanse uvek morate prilagoditi lokaciji i energiji prostora. Sada smo imali komplikovan zahtev pred sobom, ali tragamo za rešenjima, jer sve mora da bude savršeno. Uostalom, i vaš festival se dogodi nakon mnogo rada, upornosti, balansiranja, akrobatskih i nadljudskih napora koje ulažu organizatori. Ovo je naša prva saradnja i moj prvi susret sa Beogradom”, otkriva Buržoa.

Osmišljava spotove

U svetu visoke mode prepoznaju ga kao saradnika brenda Luj Viton. Pozorišna publika ga pamti kao igrača i kao direktora Koreografskog centra u Grenoblu nakon čijeg rukovođenja više ništa neće biti isto. Za korisnike Epla on potpisuje poznate aplikacije, a na desetine hiljada posetilaca pariskog Luvra očarao je čuvenom instalacijom sa ogromnim stepenicamama koje se vrte i sa kojih igrači padaju i dižu se kao dečije igračke… Uostalom, ko još nije video muzičke spotove za Harija Stajlsa, Selenu Gomez ili poslednjeg pobednika Festivala u San Remu, Marka Mengonija?

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track