Najnovije vesti

POČELA JE SEZONA POVRĆA I OVIH 8 NAMIRNICA TREBA JESTI: Pripazite na jednu stvar jer ćete po tome videti ima li HEMIJE u njima
Foto: Shutterstock

zdravo je

POČELA JE SEZONA POVRĆA I OVIH 8 NAMIRNICA TREBA JESTI: Pripazite na jednu stvar jer ćete po tome videti ima li HEMIJE u njima

Zdravlje

Sezonsko povrće se smatra najkorisnijim za zdravlje, jer se bere na vrhuncu zrelosti, ne čuva se dugo, pa sadrži više hranljivih materija.

voće, Povrće
foto: Shutterstock

U proleće mnogima od nas nedostaju i vitamini i minerali, zato je dobro da iskoristimo ove namirnice i obezbedimo telu nutrijente neophodne za pravilno funkcionisanje i bolje zdravlje. Lekari posebno ističu sezonsko zeleno povrće kao što su spanać i praziluk, a koji jačaju nervni sistem, štite ćelije od oksidativnog stresa, snižavaju holesterol i sprečavaju oštećenja krvnih sudova i srca.

Endokrinolozi širom sveta se slažu da ovih nekoliko namirnica, koje možete naći na pijacama baš u aprilu i maju, jesu najkorisnije za zdravlje.

1. Praziluk

U odnosu na "običan luk", ukus i miris praziluka su manje izraženi. Veoma je koristan, sadrži vitamine C, B1, magnezijum, fosfor, kalijum itd. Njegove stabljike sadrže dosta karotena, prirodnog antioksidansa. Možete da ga dodate u jaja, čorbe, salate...

praziluk
foto: Profimedia

2. Mladi crni luk

Ništa manje koristan, ali popularniji od praziluka je mladi crni luk koji je zahvaljujući velikoj količini fitoncida moćno oružje protiv bacila. Sadrži i dosta cinka i gvožđa, magnezijuma i joda, kao i sumpora, kalijuma, mangana.

3. Rotkvice

Zahvaljujući antioksidanasima rotkvice smanjuju nivo holesterola, nadoknađuju vitamin C, usporavaju starenje. Fitoncidi pomažu u uklanjanju bakterija i mikroorganizama, jačanju imunog sistema i čine organizam otpornijim na respiratorne bolesti. Sastojci u crnom mladom luku deluju kao antiseptik i sprečavaju upale. Stručnjaci upozoravaju i na šta da obratite pažnju pri kupovini ove namirnice - što je glavica veća, to je znak i da je koncentracija đubriva u zemljištu bila veća. Bolje je kupiti luk srednje veličine ili mali, jer je manje tretiran hemijom.

Rotkvice
foto: Profimedia

4. Mirođija

Sveža mirođija je sjajan antioksidans. Sadrži rutin, vitamine P, fitonutrijente koji su efikasni protiv upale, a takođe uklanjaju toksine iz creva. Salata od sveže mirođije je bogata vlaknima, što poboljšava pokretljivost creva (peristaltiku), a takođe ih čisti od toksina. Međutim, budite oprezni, ako preterate sa količinom moguća je pojava gastritisa i dijareje.

5. Mladi kupus

Mladi kupus je bogat vitaminima A, E, C, K, B, PP, U, kao i kalijumom, magnezijumom, fosforom i gvožđem. Povoljno utiče na metabolizam, čisti organizam, poboljšava stanje kose i noktiju.

6. Blitva

Blitva ima puno vitamina C i K, kalcijuma, gvožđa. Ukusom podseća na spanać i zelje, a može da se koristi u salatama, blanširana i kao prilog uz ribu.

Povrće, sveže povrće, kuvano povrće
foto: Shutterstock

7. Spanać

Namirnica koju mnogi smatraju jednom od najzdravijih (saznajte i kakav efekat daje kada se jede sa jajima), sadrži obilje vitamina C i K, folne kiseline itd. Može da se koristi u salatama, za pripremu pita, čorbi, variva... Međutim, ukoliko osoba ima problema sa kamenčićima i peskom u bubrezima, ovu namirnicu treba uzimati ograničeno, jer visok sadržaj oksalata može negativno da utiče na tok bolesti.

8. Sremuš

Sremuš, u narodu poznat i kao divlji beli luk ili medveđi luk, neverovatno je zdrava biljka, a posebno je korisna kod problema sa povišenim pritiskom. U njenim listovima nalazi se dosta vitamina C, eteričnih ulja i minerala. Divlji beli luk sadrži obilje alicina koji je "ubica" svih virusa i bakterija.

povrće
foto: Shutterstock

(Kurir.rs)

Bonus video:

FARBANJE JAJA NA VELIKI PETAK VELIKA ZABLUDA Svi misle da je crkveni običaj, a sveštenik otkrio ISITINU! Mnogi ovo NE ZNAJU
01:25

FARBANJE JAJA NA VELIKI PETAK VELIKA ZABLUDA Svi misle da je crkveni običaj, a sveštenik otkrio ISITINU! Mnogi ovo NE ZNAJU

Prijavite se na newsletter.

Svakog dana besplatan pregled vesti na vaš e-mail.

* Obavezna polja

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...
track