Najnovije vesti

OTOPITE MASNE NASLAGE: 7 vrsta ulja koja preporucuju nutricionisti
Foto: Profimedia

PO PREPORUCI NUTRICIONISTA

OTOPITE MASNE NASLAGE: 7 vrsta ulja koja preporucuju nutricionisti

Žena
Nova mantra u dijetama glasi: jedite masnoce da biste izgubili masne naslage! Evo koje masti su zdrave za vas...

Ovaj tekst preuzet je sa sajta Lisa.

Istina je: našem telu su neophodne masnoce kako bismo gubili na težini, a svi organi funkcionisali kako treba. Medutim, samo odabrane masnoce i ulja mogu da pomognu da utolite glad, ubrzate metabolizam i hitno dostavite hranljive materije svim delovima tela.

Ali, nisu sve masti iste: neka su potpuno loša (poput trans-masti u margarinu), dok neke masti ne možemo da svrstamo u kategoriju dobrih ili loših (na primer, ulje repice ili ekstra devicansko ulje).

Kako bi skinuo veo sa tajni o mastima i poslao vas na put brzog i efikasnog gubitka kilograma, Dejvid Zincenko napisao je knjigu "Zero Belly Diet" u kojoj je rangirao ulja od onih najkvalitetnijih: omega-3 masne kiseline, mononezasicene masti i laurinska kiselina (svrstavaju se u dobre), preko onih srednjeg kvaliteta: omega-6 kiseline i zasicene masti (svrstavaju se u ne tako dobre) i nulte trans-masti (izbegavajte ih po svaku cenu).

Upoznajte se detaljnije sa uljima koja se mogu koristiti u ishrani i nacinima njihove upotrebe:

7. Kokosovo ulje
Dobija se iz sredine svežeg kokosa i ovo tropsko ulje je odlican izvor srednjeg lanca zasicenih masti, laurinske kiseline. Ovo ulje se pre transformiše u energiju nego u masne naslage. Ako izaberete kokosovo ulje a ne nezdrave masti - salo ili margarin, imacete i manje neželjenih naslaga na telu.

Koristite ga za pecenje i prženje, dakle: kolaci, torte, placinke... Odlicno je i za pravljenje dijetalnih gustih napitaka. Njime možete preliti i peceni krompir uz dodatak praha od crnog luka, soli i bibera. Ne koristite ga za pohovanje.

6. Ulje od kikirikija
Ovo ulje je bogato mononezasicenim mastima koje se nazivaju oleinskim kiselinama (OEA) koje smanjuju apetit i ubrzavaju gubitak kilograma. Takode, istraživaci sa Univerziteta u Kaliforniji došli su do zakljucka da pospešuje pamcenje.

Koristite ga za prženje na visokim temperaturama, odnosno, prženje u voku (ukoliko spremate azijsku hranu) ili u dubokom tiganju.

5. Avokadovo ulje
Ovo ulje se dobija iz sušenog i presovanog avokada izuzetno je zdravo za srce zbog mono-nezasicenih masti koje pozitivno uticu na holesterol i smanjenje apetita. Takode, sadrži vitamine B i E i kalijum.

Koristite ga u salatama. Ovo ulje je blago orašastog ukusa kao i sam plod avokado. Ovim uljem poprskajte hleb ili bruskete, ribu ili domacu picu. Dobro se kombinuje sa lubenicom, grejpfrutom i narandžama, pa ga možete koristiti i u vocnim salatama.

Možda cete se pomuciti dok nadete ovaj proizvod, ali ovo jako i puterasto ulje je najzdravije koje postoji. Cak 84 odsto masti u ovom ulju cine mono-nezasicene masti, a visok procenat njegove strukture cine omega 3 masne kiseline. Izvor je i fitosterola koji sprecava rizike za oboljenje od raka.

Koristite ga za pecenje testa, prženje u tiganju i pecenje u rerni. Za užinu isecite na kriške sladak krompir, poprskajte ga ovim uljem i ubacite u rernu na 180 stepeni i pecita ga dvadesetak minuta.

4. Maslinovo ulje
Ovo ekstra devicansko ulje povacava nivo serotonina u krvi, hormona koji izaziva sitost. Ujedno je bogato i polifenolom, antioksidantima i pomaže u borbi protiv mnogih bolesti, poput raka, osteoporoze i moždanih oboljenja.

Koristite ga kao preliv za salate, za povrca i u kuvanim jelima.

3. Orahovo ulje
Istraživaci iz Pensilvanije koji su proucavali ovo ulje, došli su do zakljucka da isharan koja je bogata orasima, kao i svakodnevno korišcenje ovog ulja pomaže da se bolje podnosimo strsne situacije, i održava krvni pritisak na normalnoj visini. Bogato je poli-nezasicenim masnim kiselinama, podstice sagorevanje kalorija i skladišti neophodne kalorije (one koje koristimo za osnovne radnje: kretanje). Orasi sadrže najveci procenat omega tri kiselina od svih drugi orašastih plodova.

Koristite ga tako što cete ga pomešati sa šeri sircetom, maslinovim uljem i prstohvatom soli i bibera i napravite dresing za salatu. Ovo ulje se ne podnosi visoke temperature, zato ga nemojte koristiti za prženje i pecenje.

2. Ulje od repice
Ovo ulje se dobija iz semenki biljke koja pripada porodici brokolija, i najpribližnije je idealnom ulju. Odnos omega 6 i omega 3 kiselina je 5:1. Prema studiji objavljenoj u casopisu "Eksperimentalna bilologija i medicina", konzumacija ovog ulja pomagala je ljudima obolelim od raka, artritisa i astme. Takode, bogato je i alfa-linoleinskom kiselinom koja pomaže u održanju telesne težine.

Koristite ga za svakodnevno kuvanje. Ovo ulje pogodno je za kuvanje i prženje na relativno visokim temperaturama, a prijatnog je ukusa pa se može koristiti u svim jelima

1. Ulje lanenog semena
Bogato je alfa-linoleinskom kiselinom (ALA), kao i omega tri masnim kiselinama koje pomažu u održanju telesne težine, pomažu kod srcanih oboljenja, uticu na bolju krvnu sliku i smanjuju upale i zapaljenja. Istovremeno je dobro da ga koriste oboleli od sindroma karpalnog tunela.

Koristite ga u salatama ili umesto maslinovog ulja ili majoneza za pripremanje pesto sosa, tuna salate, ali i ostalih sosova.

Izvor: Lisa

Sa sajta Lisa procitajte još:

Koja hrana izaziva nadutost i cini da izgledamo deblji nego što jesmo


Kako da obuzdate apetit: smršajte udisanjem ovih 14 mirisa

Dijeta Ivane Španovic: primer jelovnika za zdravo i vitko telo

Nova hit dijeta VB6: bez mesa samo do 6 popodne!

Dijeta s tunjevinom: 3 jelovnika sa manje od 1200 kalorija dnevno

 

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...