Najnovije vesti

PROBAVNE SMETNJE SPREČITE LAGANIJIM NAMIRNICAMA: Jedite manje pečenja i kolača, a više supe i sala
Foto: Shuterstock

Čuvajte zdravlje

PROBAVNE SMETNJE SPREČITE LAGANIJIM NAMIRNICAMA: Jedite manje pečenja i kolača, a više supe i sala

Žena

Uskrs je praznik na koji se tradicionalno konzumiraju jaja, a za ručak se obično pripremaju jagnjetina ili prasetina. Obroci su pretrpani proteinima i lošim mastima, što kod mnogih može biti okidač za probleme s probavom, upozoravaju lekari.

Uskrs je praznik na koji se tradicionalno konzumiraju jaja, a za ručak se obično pripremaju jagnjetina ili prasetina. Obroci su pretrpani proteinima i lošim mastima, što kod mnogih može biti okidač za probleme s probavom, upozoravaju lekari.

 

Previše hrane može dovesti i do želudačnih tegoba. Povećani unos masnoća izaziva gorušicu, dok preterivanje s proteinima dovodi do zatvora i problema s probavom. Međutim, višak loših masti u tako kratkom razdoblju može izazvati probleme sa žuči ili akutni pankreatitis, što se teže leči.

 

Zbog toga bi i zdravi ljudi trebalo da paze, dok oni koji inače imaju neke simptome, npr. povišene masnoće u krvi, probleme s gušteračom, čirom, ili boluju od dijabetesa, treba i tokom praznika da se pridržavaju svoje dijete i redovno uzimaju terapiju.

 

I bilo bi dobro da se pridržavate sledećih stvari.

 

foto: Shuterstock
  • Pečenje zamenite nekom manje masnom verzijom, recimo piletinom.

 

  • Servirajte sve ono što ćete pojesti u jednom obroku odmah na tanjir. Kad odjednom na tanjir stavite meso i rusku salatu, povrće i hleb, umesto da uzimate komad po komad iz tanjira na sredini stola, bićete svesniji količine hrane i poješćete manje.

 

  • Kolače nemojte jesti kao desert odmah iza glavnog obroka, nego kao međuobrok, uz kaficu.

 

  • Razblažite rusku salatu tako što ćete majonez zameniti jogurtom. Ako baš ne možete bez majoneza, na tri kašičice jogurta dodajte kašičicu majoneza, salata će biti manje masna.

 

  • Ako pečete prase ili jagnjetinu, pecite ih zamotane u foliju, bez dodavanja ulja i masti. Nakon pečenja mast ocedite i nemojte njome prelivati hranu. Izbegavajte marinade koje sadrže med ili puno ulja, a poželjni su začini, posebno beli luk, ruzmarin i majčina dušica.

 

  • Kad pečete kolače, prepolovite količinu šećera u odnosu na ono što se preporučuje u receptu. Dajte prednost suvim kolačima, umesto onih s kremom.

 

  • Da biste pojeli manje hrane, poslužite se trikom: dodajte dosta povrća u supu, pa nakon nje napravite desetak minuta pauze pre nego što krenete da jedete glavno jelo. Tako će želudac pre osetiti sitost.

 

 

Kurir.rs/Foto: Shutterstock

RAZMENA SADRŽAJA

Inicijalizacija u toku...