MUP I AGENCIJA ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA: Najviše ginu pešaci stariji od 65 godina
Foto: Damir Dervišagić

AKCIJA PREVENCIJE NESREĆA SA PEŠACIMA

MUP I AGENCIJA ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA: Najviše ginu pešaci stariji od 65 godina

Crna Hronika -

Crna statistika kaže da pešaci čine čak 25 posto poginulih u saobraćajnim nesrećama, a naši sagovornici iz MUP i Agencije za bezbednost saobraćaja saglasni su da treba pojačati preventivne aktivnosti i osvestiti ovu kategoriju učesnika u saobraćaju.

Kako navodi direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, Duško Pešić, najrizičniji pešaci zapravo su naši najstariji sugrađani.

Pešić
Pešićfoto: Printscreen RTS

- Od ukupnog broja poginulih i povređenih pešaka, 53 odsto poginulih pešaka i 25 odsto povređenih su osobe starije od 65 godina. Stariji od 65 godina imaju skoro tri puta veću verovatnoću da smrtno stradaju u saobraćaju kao pešaci, u odnosu na starosnu grupu 51-64 godina, pa sve do 11 puta veću verovatnoću, u odnosu na starosnu grupu 0-9 godina starosti - navodi Pešić i objašnjava da su najčešći uzroci nesreća neprilagođena brzina kretanja, ali i propusti pešaka:

- Faktori koji utiču su neoprezno stupanje na kolovoz i nošenje tamne odeće.

Pešić ističe i da kroz preventivno-promotivne aktivnosti treba vršiti permanentnu edukaciju kako dece, tako i roditelja, staratelja, učitelja i nastavnika.

- Potrebno je da se odvoje i razgraniče pravila koja bi trebalo da poznaju mlađa deca, koja se ne kreću samostalno, a koja bi trebalo da znaju starija deca, koja se samostalno kreću u saobraćaju, i na taj način usmeravati aktivnosti - priča Pešić i ističe da najmlađima odrasli moraju biti primer.

Prema podacima Nebojše Arsova, načelinka iz Uprave saobraćajne policije, u periodu od 2016. do 2020. godine na srpskim putevima godišnje je u proseku stradalo 138 pešaka.

Nebojša Arsov
Nebojša Arsovfoto: MUP

- Pešaci su najugroženiji na teritoriji Beograda, Šapca, Valjeva, Sremske Mitrovice, Kragujevca, Novog Sada i Niša. Analiza takođe pokazuje da 69,7% pešaka pogine na putu u naselju, a 30,3% na putevima van naselja - ističe Arsov i dodaje da je veća smrtnost pešaka u večernjim satima, nego preko dana:

- Najviše pešaka strada prilikom prelaska preko kolovoza van raskrsnice ili kretanjem duž kolovoza., a analiza ukazuje da je najveći broj poginulih stariji od 65 godina.

Načelnik Arsov osvrnuo se i na nesreće na pešačkim prelazima, te naveo da prema statistici MUP, u poslednjih pet godina 16% pešaka je poginulo, a 33% je povređeno u saobraćajkama koje su se dogodile na pešačkom prelazu.

- Zbog navedenog, saobraćajna policija je tokom međunarodne akcije pojačane kontrole brzine, koja je realizovana u periodu od 19. do 25. aprila ove godine, trećinu vremena brzinu merila u zonama pešačkih prelaza. Za svega sedam dana koliko je trajala akcija, čak 3.229 vozača sankcionisano je zbog prekoračenja brzine u zoni pešačkog prelaza. Saobraćajna policija će u cilju zaštite bezbednosti pešaka i u narednom periodu kontrolisati brzinu u zonama pešačkih prelaza, u prvom redu tamo gde su se u prethodnom periodu dešavale saobraćajne nezgode u kojima je bilo stradalih pešaka.

Kurir.rs/ J.Ivić/ Foto MUP, printscreen, Damir Dervišagić

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track