Komisija: Avion Vojske Srbije pao jer su se komande zaglavile

Komisija: Avion Vojske Srbije pao jer su se komande zaglavile

Crna Hronika -
U toku leta na kojem je ispitivan avion nakon zamene pumpe za gorivo, osovina leve pedale zaglavila se za centralni pult između dve kabine pa je došlo do rotacije aviona

BEOGRAD - Avion Lasta (V-54) Vojske Srbije, u čijem je udesu pre više od sedam meseci poginuo major Goran Savić, srušio se zbog zaglavljivanja komandi koje su letelicu učinile neupravljivom, zbog čega su naložene kontrukcione izmene na svim do sada proizvedenim avionima, kao i na onima čija je izrada u toku.

Prema izvodima iz zaključaka komisije za istragu uzroka nesreće koja se dogodila 26. septembra 2012. godine, avion je pre poletanja bio tehnički ispravan, pripremljen u skladu sa propisima dok su piloti major Goran Savić i potpukovnik Tomislav Bećagović bili zdravi i sposobni za izvršavanje tehničke probe.

U toku leta na kojem je ispitivan avion nakon zamene pumpe za gorivo, osovina leve pedale zaglavila se za centralni pult između dve kabine pa je došlo do rotacije aviona.

"Posada je donela odluku o napuštanju aviona... Oba pilota su uspela da napuste avion, međutim zbog male visine nije bilo dovoljno vremena da se formira kupola padobrana koji je bio pravilno aktiviran od pilota, potpuno izvučen i funkcionalno ispravan", navodi se u izveštaju.

U nesreći koja se dogodila kod Nove Pazove poginuo je major Tehničko-opitnog centra Goran Savić dok je potpukovnik Tomislav Bećagović povređen. Predsednik Srbije dvojicu pilota Vojske Srbije odlikovao je zlatnom medaljom za hrabrost "Miloš Obilić" zbog toga što su rizikovali svoje živote da bi spasili ljude na zemlji.

"Zahvaljujući odluci Savića da, tražeći najbezbednije mesto za sletanje, do poslednjeg momenta ostane u avionu i prekasno se katapultira, nije povređen niko od meštana Nove Pazove, te ni deca iz obližnje škole i vrtića", navodeno je tada u saopštenju predsednika.

Prema nalazu komisije, uzrok zaglavljivanja komande pravca je tehničke prirode i verovatno leži u elastičnosti komandnog kola pravca, manjim zazorima između pokretnih delova na konkretnom avionu i dejstva sila u toku manevarskog leta.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track