Crnogorci spustili cene smeštaja i do 10 odsto
Foto: KURIR

Predsezona

Crnogorci spustili cene smeštaja i do 10 odsto

Planeta -
Plaže, putevi i hoteli, sve ono što je možda prethodnih godina imalo nedostatke, sada je spremno, poručuju iz Crne Gore

BEOGRAD - Tokom predstojeće letnje sezone u Crnoj Gori goste će sačekati pet do 10 odsto niže cene smeštaja, kazao je direktor Nacionalne turističke organizacije Crne Gore (NTOCG) Saša Radović izrazivši očekivanje da će ovu zemlju posetiti do sedam odsto više turista.

U ovom predsezonskom periodu cene su niže za oko 10 odsto, a nastojaćemo da taj trend i u špicu sezone bude između pet i 10 odsto, kazao je Radović.

''Poslali smo jasnu poruku našoj turističkoj privredi da će tržište kazniti sve one koji pokušaju da 'ušićare', one koji na velikom broju turista koje očekujemo pokušaju da zarade na brzinu i da od tog novca žive celu godinu. To vreme usputne zarada od turizma davno je prošlo'', poručio je Radović.Kada je reč o strukturi gostiju koji dolaze u ovu mediteransku zemlju, Radović je naveo da su prošle godine 40 odsto činili gosti iz susednih zemalja, 27 odsto iz Evropske unije, dok se broj turista iz Rusije i bivših sovjetskih republika kretao do 17 do 19 odsto.

''Ove godine očekujemo dvocifrene stope rasta kada su u pitanju gosti iz Francuske, Nemačka i ostalih zemalja EU. Kada je reč o gostima iz regiona očekujemo isti ili par procenata veći broj nego prethodne godine'', naveo je Radović. To će, kako je istakao Radović, ukupno poboljšati ovu turističku sezonu za pet do sedam odsto u odnosu na prethodnu.

Radović je kazao da je posebno značajna činjenica da je od 2008, od kada traje ekonomska kriza, Crna Gora prepoznata kao jedina mediteranska turitička destinacija koja beleži rast u kontinuitetu.''Ova turistička sezona će proteći u vanrednim okolnostima ekonomske kriza koja potresa celu Evropu tako da smo se bolje nego ikad pripremili za letnje mesece'', kazao je Radović.

Predsednik NTOCG je naveo da su cene prilagođene uslovima ekonomske krize i poslata poruka celokupnoj turističkoj privredi, onima koji izdaju hotelske sobe, prodaju sladoled pored plaže ili naplaćuju auto parking, da ove godine mora da se raditi na pragu profitabilnosti kako bi na taj način bilo zavređeno poverenje koje će biti valorizovano kod gostiju u budućim godinama.

Prema Radoviću, unapređeni su svi segmenti turističke ponude - infrastruktura, privatni i hotelski smeštajni kapaciteti, ali i kulturno-zabavni život .''Ove godine smo pokušali da smastimo Crnu Goru u jedinstven paket aranžman koji bi obuhvatio i sever i jug, što je komparativa prednost naše zemlje. Potrebe savremenog turiste više se ne svode samo na puko izležavanje na plaži i boravak u lepom smeštaju, već žele iskustvo i emocije koje će kao uspomenu želeti da ponesu i podele sa najbližima'', objasnio je Radović.

On je naveo da su plaže, putevi i hoteli, sve ono što je možda prethodnih godina imalo nedostatke, sada spremno, dodavši da su u to uloženi veliki napori u kriznim vremenima kada je novac za infrastrukutru ograničen.

''Zato mislim da ove godine možemo biti turistička destinacija broj jedan kada su građani Srbije u pitanju i da ćemo se izboriti sa svim onim starim i potencijalno novim konkurentskim destinacijama'', zaključio je predsednik NTOCG Radović.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track