JESTE NEPRIJATNO, ALI NOVAC NE SMRDI: Vlasnik firme čiji slogani oduševljavaju sugrađane otkriva tajne jednog od najprljavijih poslova!
Foto: Printscreen/ Facebook, Foto: Printscreen Facebook

ČIŠĆENJE KANALIZACIJE NIJE LAKO

JESTE NEPRIJATNO, ALI NOVAC NE SMRDI: Vlasnik firme čiji slogani oduševljavaju sugrađane otkriva tajne jednog od najprljavijih poslova!

Hrvatska -

“Nema posla koji ne može da se nauči ako postoji želja i volja i koji je lagan. Samo treba voleti ono što radiš. Ljubav, širok osmeh i humor. Bez toga nema ništa.” U tih par reči, kaže Admir Suljić, krije se i tajna posla kojim se bavi.

Jedan je to od neugodnijih (i smrdljivijih) poslova koji postoje - čišćenje tuđeg izmeta - pa je tim teže staviti ljubav u taj kontekst i shvatiti zašto bi neko uopšte želeo to da radi, kako završiš u toj branši i kako izdržavaš dane uz sve te silne “miomirise” fekalija.

"Humorom. Volim da kažem da sam dete sa sela, uvek srca vesela. Volim da se zezam. Niko me u firmi ne zove direktor. Svi me zovu Ado. Sve se svodi na šalu jer ovaj posao ne možeš raditi ozbiljan. Bilo je smešnih, neugodnih situacija. Mi smo navikli na to, drugi ljudi nisu", priča Suljić, koji sam sebe opisuje kao pre svega duhovitu osobu. Zbija šale o svemu i sa svime, a najviše o nusproizvodu ljudskog probavnog sistema.

S obzirom na atmosferu koja vlada nije teško zamisliti rad u takvoj firmi. A onda ni bavljenje takvim poslom. Jer, ako se malo uozbiljimo, odmaknemo od mirisa koji posao prati, stvari su prilično jednostavne i logika jasna: jedna je to od onih niša koja nikada neće nestati jer ljudskog izmeta će uvek biti. I njegovi slogani odišu humorom, pa tako jedan od njih, o kome ga sugrađani prepoznaju glasi: "Vaše go.no je naš hleb".

Na raspolaganju od 0 do 24

"Video sam poslovnu priliku za širenje poslovanja. Video sam budućnost",- kaže i dodaje da je to što oni čiste još i najlakši deo jer, kako kaže, svašta iz ljudi može izaći i svašta se od njih može doživeti.

Neko to je, na primer, školovan za montažu instalacija, sveže izašao iz školskih klupa ili mu je dojadio poslodavac za kog radi, može u njegovoj priči da pronađe inspiraciju.

Suljićeva kompanija se ne bavi samo čišćenjem toaleta i kanalizacija, to im je najisplativiji posao. Rade i hitne intervencije, bave se adaptacijama, saniranjem puknuća, čišćenjem i odčepljivanjem odvodnih cevi, a to znači biti na raspolaganju od 0 do 24. Sve hitne intervencije, voda, struja, kanalizacija, grejanje, klima.

“Posla ima, ali ako čovek želi da se profesionalno bavi čišćenjem kanalizacije, mora ulagati sve više i više”. Pitamo ga i je li teško.

"Prve godine je teško, kasnije se navikneš", kaže Suljić u svom već prepoznatljivo duhovitom tonu.

A kakva je konkurencija?

"Nema tu jakih. To je pitanje koliko radiš i kako radiš. Ako nećemo mi, ima ko hoće, ali onda nas neće više zvati. Mi imamo s čime da radimo i uvek smo na raspolaganju" odgovara.

Širenje posla

Suljić je krenuo u privatni biznis 2008, kada je osnovao keramičarsku firmu. Keramičar po struci, došao je iz Bosne i Hercegovine 2000. godine u tuđim patikama. Od tada do danas nikad nije bio bez posla. Došao je od ilegalca, kako sam voli reći, do poslodavca. Ubrzo je keramičarstvo počelo da ga ograničava i hteo je da se bavi vodoinstalaterskim radovima, pa je zaposlio vodoinstalatera.

Tokom godina je širio usluge koje nudi i, kako sam kaže, jedno je vuklo drugo, potpuno prirodno.

"Nije sve ovo palo s neba odjednom. Prvo sam počeo da se bavim keramikom, adaptacijom kupatila, pa onda jedna adaptacija, pa druga, pa treća, sve do prve veće adaptacije koju sam dobio isključivo na temelju svoga rada", priča Suljić.

On je počeo s četiri radnika u 2009. pa se u 2012. popeo na 15. Te je godine krenuo s očepljivanjem i ispiranjem svih vrsta odvodnih i kanalizacijskih instalacija. Prepoznao je priliku i odlučio je da je iskoristi.

(Kurir.rs/ Jutarnji.hr)

Foto: Printscreen/ Facebook

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Da li je ovo najčarobnija božićna reklama ikad?

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track