PUPOVAC O KAMPANJI NA ĆIRILICI HRVATSKIH PREDSEDNIČKIH KANDIDATA: To nije provokacija, već razvoj tolerancije
Foto: BETA/HINA/Daniel KASAP

predsednički izbori

PUPOVAC O KAMPANJI NA ĆIRILICI HRVATSKIH PREDSEDNIČKIH KANDIDATA: To nije provokacija, već razvoj tolerancije

Hrvatska -

U okviru treće, završne faze kampanje Srpskog narodnog veća (SNV) "Da se bolje razumemo", napravljeni su plakati sa izbornim sloganima troje predsedničkih kandidata Kolinde Grabar Kitarović, Zorana Milanovića i Miroslava Škora na ćirilici, a predsednik Saveta SNV Milorad Pupovac ocenio je da oni nisu provokacija.

"Nije provokacija ako se borite, ako insistirate i delujete tako da se svaki čovek u zemlji oseća građaninom i da se razlike poštuju", rekao je Pupovac za zagrebački "Jutarnji list" i dodao da je cilj kampanje razvoj tolerancije i osećaja poštovanja razlika i prestanak identifikacije ćirilice "sa onim što nije".

Pupovac je objasnio da su poruke predsedničkih kandidata iskorišćene da se pokaže da one znače isto na oba pisma, nezavisno od toga kako se pišu, kao i da se ohrabre svi ljudi srpske nacionalnosti da učestvuju na tim izborima.

Prema njegovim rečima, kakve god bile reakcije, one će biti pokazatelj zrelosti hrvatskog društva na priznavanje razlika, posebno na priznavanje pisma koje je istorijsko pismo i hrvatskog naroda.

Kako kaže, kakve god bile reakcije, one će biti korisne.

"Bude li više pozitivnih ili neutralnih, to će biti znak da ćirilica i da građani koji je koriste ili se identifikuju sa ćirilicom, stiču sve više prava građanstva. Ako bude više negativnih, ili dovoljan broj, pokazaće se da je potrebno da svi radimo na tome da toga nema, a posebno ključne institucije države kao što su predsednik ili predsednica države", rekao je Pupovac.

Plakati sa sloganima "Kolinda Grabar-Kitarović - Predsjednica. Jer Hrvatska zna", "Zoran Milanović - Normalno, predsjednik s karakterom", "Miroslav Škoro - Sad il' nikada!" mogu se videti na bilbordima napisani na ćirilici na kojima u donjem desnom uglu stoji slogan SNV "Da se bolje razumemo", biće postavljeni u Zagrebu, Splitu i Rijeci.

U izbornom štabu Grabar Kitarovićeve rekli su o bilbordima da svako ima pravo da piše i govori šta želi, ali da za to mora da ima odgovornost, dok su u štabu Zorana Milanovića kazali da su čuli za plakate, ali da ih nisu videli i da im je to normalno, bez obzira na kojem pismu su napisani.

Miroslav Škoro na svom Fejsbuku poručio je da to Pupovac navodno radi u sklopu kampanje, ali da bi se Hrvati i Srbi puno bolje razumeli da Pupovac "od svega ne pravi etnobiznis".

(Kurir.rs/Tanjug/Foto: BETAPHOTO/HINA/Daniel KASAP)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track