Međutim, kriza nije prejako uzdrmala najbogatije. Najvredniji i najveći svetski fudbalski brend i dalje je Real iz Madrida, koji, prema procenama, dostiže milijardu i 419 miliona evra, ali se Barselona opasno približila "kraljevima" i sada kaska za tričavih šest miliona novčanica Evropske unije.
Gledano po državama, ubedljivo najbolji su engleski fudbalski brendovi, kojih ima čak šest među najvrednijih deset, a najveći napredak ostvario je osvajač Premijer lige Liverpul, koji je sada četvrti i razdvojio je klubove iz Mančestera. Junajted je na trećem mestu, a Siti na petom.
Sasvim očekivan pad vrednosti klubova zbog kovida 19 nije mnogo uznemirio vrhunske klubove i brendove, ali im sigurno nije svejedno kada pogledaju konkurenciju i vide da postoje i oni koji su dobrano podigli svoju vrednost tokom pandemije.
Zanimljivo je da je brend koji je najviše porastao ove godine nemački Keln, a da ga u stopu prate premijerligaš Lester i još jedan bundesligaš Lajpcig, svi sa rastom od preko četrdeset procenata.
Deset najvrednijih fudbalskih brendova na svetu
1. Real Madrid 1.419.000.000 E
2. Barselona 1.413.000.000 E
3. Mančester junajted 1.314.000.000 E
4. Liverpul 1.262.000.000 E
5. Mančester siti 1.124.000.000 E
6. Bajern Minhen 1.056.000.000 E
7. PSŽ 966.000.000 E
8. Čelsi 949.000.000 E
9. Totenhem 783.000.000 E
10. Arsenal 719.000.000 E
ČINJENINCE * Pandemija kovida 19 smanjila vrednost najvećih 50 brendova za 751 milion evra
* Prihod sa 501 utakmice u najvećih pet liga uopšte nije postojao zbog koronavirusa
* 30 godina čekana titula u Premijer ligi donela je Liverpulu rast od šest procenata
* Arsenal je jedan od najvećih gubitnika usled pada od 19 odsto, a najgore je prošao Bornmut (-31%)
* Vrednost brenda bundesligaša Kelna porasla je za nestvarnih 47 procenata
* Juventus blizu deset najvrednijih, razlika u odnosu na Arsenal smanjena na 100 miliona evra
* Od klubova van lige petice najviše vredi Ajaks (27. mesto), a slede ga Benfika, Seltik i Zenit na 47, 48. i 49. mestu