SEĆATE LI SE TRAGEDIJE U KOJOJ JE POGINUO EMILIJANO SALA? Čovek koji je organizovao kobni let osuđen na 18 meseci zatvora
Foto: AP

trebalo je da potpiše za kardif

SEĆATE LI SE TRAGEDIJE U KOJOJ JE POGINUO EMILIJANO SALA? Čovek koji je organizovao kobni let osuđen na 18 meseci zatvora

Fudbal -

Dejvid Henderson (67), čovek koji je organizovao let u kome su poginuli fudbaler Emilijano Sala i pilot Dejvid Ibotson osuđen je na 18 meseci zatvora.

Henderson je prošlog meseca proglašen krivim zbog bezobzirnog ugrožavanja bezbednosti aviona, pošto je priznao da je let ugovarao bez dozvole ili autorizacije.

Sala i Ibotson su poginuli januara 2019. u Lamanšu u koji se njihov avions srušio dok je Argentinac leteo na potpis ugovora sa Kardifom. Telo fudbalera je pronađeno tek dve i po nedelje kasnije. Pilot nikad nije pronađen.

Mali privatni avion u kome su bili Sala i pilot Dejvid ;Ibotson srušio se u Lamanšu u januaru 2019. godine.

Telo 28-godišnjeg Sale pronađeno je posle više od dva meseca od nesreće, ali ne i telo 59-godišnjeg pilota.

Sala je iz Francuske putovao u Englesku, nakon što je iz Nanta prešao u Kardif za 17 miliona evra.

Emilijano Sala
foto: Printskrin

Prema navodima tužilaštva, Henderson je trebalo da upravlja avionom, ali je tada sa suprugom bio na odmoru u Parizu, zbog čega je angažovao Ibotsona.

Ibotson ;nije imao dozvolu za komercijalne i noćne letove.

Tužilac je optužio Hendersona da je delovao u "sopstvenom finansijskom interesu", znajući da pilot nije kvalifikovan.

"Ignorisao je određene (bezbednosne) zahteve kada je to odgovaralo njemu i njegovim poslovnim interesima", naveo je tužilac Martin Gudi.

Vlasnica malog aviona Fej Kili je tokom svedočenja navela da je izričito tražila od okrivljenog da više ne koristi usluge Ibotsona, posle nekoliko prijavljenih prekršaja.

Odbrana Dejvida Hendersona odbacila je optužbe za nepromišljenost, rekavši da su kršenja propisa za koja se tereti njihov klijent "čista papirologija" i da letelicu nisu dovela u opasnost.

Njegov advokat Stiven Spens rekao je da je jedina razlika između komercijalne i privatne dozvole mogućnost da se putnici nateraju da plate, a da to ne govori ništa o mogućnostima pilota, koji je imao više od 3.500 sati leta.

Odeljenje za istrage vazdušnih nesreća izvestilo je početkom godine da je pilot izgubio kontrolu nad letelicom tokom manevra izvedenog prevelikom brzinom.

Istražitelji takođe veruju da je na pilota "verovatno" uticao i ugljen-monoksid iz izduvnog sistema motora.

Kurir sport

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track