MIKICA NEMILOSRDAN: Vesnić tri puta slušao srpsku himnu na Hungaroringu!
Foto: Peđa Jagić

Petorica Srba odmerila snage u Šampionatu centralne Evrope

MIKICA NEMILOSRDAN: Vesnić tri puta slušao srpsku himnu na Hungaroringu!

Ostali sportovi -

Osim Užičanina, podijume osvajao i Lalušić, Pešović osvojio dva šesta mesta, Kastratović odustao, a Milovanović imao peh sa menjačem

Na prvom trkačkom vikendu Šampionata centralne Evrope učestvovalo je čak pet naših predstavnika. Milovan Vesnić i Mladen Lalušić su nastupili u dve sprint trke i u enduransu, a Rudolf Pešović, Zoran Kastratović i novajlija u šampionatu Nemanja Milovanović u sprintu.

Lein rejsing došao je na stazu u Mađarskoj sa dva "seat leon rejsera", jedinim nove specifikacije, sa kojim Lalušić učestvuje i u Evropskom kupu turing automobila, i jednim prošlogodišnjim kojim je upravljao Vesnić. Prošlogodišnji CEZ šampion rutinski je osvojio dve pol pozicije koje je pretočio u dve pobede u sprint trkama. Srpska ekipa trijumfovala je i u endurans kategoriji, koja se vozi sat vremena sa promenom vozača, koju je sjajno započeo Lalušić, a Vesnić priveo kraju sa ubedljivim vođstvom.

Trkač iz Užica se, pre svega, osvrnuo na performanse starog "rejsera" koji prvi put vozi u trkačkom tempu.„DSG menjač je poznata boljka tog automobila“, kaže Vesnić. „Nekih pet ili šest puta uopšte nije poslušao moju komandu. Nadam se da takve situacije više neće moći da se dešavaju kada od sledeće trke pređem na automobil sa sekvencijalnim menjačem.

“Devetnaestogodišnji Novosađanin Mladen Lalušić ponovo je pokazao da napreduje iz dana u dan. Govoreći o kvalifikacijama i zaostatku od 2,210 sekundi za timskim kolegom Vesnićem, on je podelio sa nama poseban „osećaj“ koji gaji prema pisti u Mođorodu.

„Na Hungaroringu sam trenirao u „kliju“ i „seatu“, ali trke nisam vozio. Staza mi ne leži, volim brže piste, recimo Red bul ring. U stvari, sve staze više volim od ove", kratko je, us vom maniru prokomentarisao Lalušić.Njihov tempo je, takođe u "seatu", donekle otpratila Mađarica Edina Buš, inače suvlasnica B3 rejsinga za koji vozi i Dušan Borković. Ona se u trci 1 umešala između Vesnića i Lalušića na drugom mestu, dok je u trci 2 bila treća, opet iza dvojice Srba.Rudolf Pešović, koji je prošle godine CEZ sezonu završio na trećem mestu, ove godine je branio boje Lein rejsinga, ali u nešto slabijem automobilu BMW 320si. On je u Mađarskoj osvojio dva šesta mesta.

Petorica Srba na Hungaroringu
Petorica Srba na Hungaroringu

„Zadovoljan sam što su mi vremena krugova konstantna, tu oko dva minuta, što je vrlo bitno. Za vozača srednje klase kao što sam ja, to je realan rezultat protiv štoperice na ovoj stazi", skroman je bio Pešović uz opasku da mu se ne dopada što je toliko jačih automobila u istoj klasi.

Veteran Zoran Kastratović unapredio je svoju "reno lagunu" i , prema sopstvenom priznanju, veoma je zadovoljan tempom koji je imao. Međutim, u trci 1 je imao manji udes koji ga je sprečio da prođe kroz cilj, a u trci 2 su mu otkazale kočnice.Međutim, Kastratović se, pres vega, osvrnuo na situaciju sa razlikama u performansama automobila."Sve što se dešava sa novim pravilima i novim automobilima drastično menja stvari u šampionatu. Moj auto s atmosferskim motorom od dva litra ne može da se nosi sa turbo automobilima. Bilo je nekih protesta, FIA će odlučiti da li oni u daljem toku šampionata mogu da voze sa nama ili ne“, kaže Kastratović koji će, kako saznajemo, tek posle odluke FIA rešiti da li će ostati u šampionatu.

Novajlija u CEZ-u Nemanja Milovanović vozio je "hondu sivik", ali samo u kvalifikacijama, na kojima je osvojio devetu startnu poziciju. Njemu je puklo kućište menjača, ali je uprkos tom pehu opšti utisak debija na Hungaroringu za njega pozitivan.

„Utisci su izuzetni, staza takođe, što se tiče trkanja, ovo mogu da preporučim svima, jer je doživljaj mnogo lep. Gorčina ostaje zato što sam na ovoj stazi bio nadohvat ruke da napravim uvod kakav sam želeo.“Ono na šta se i Milovanović požalio poklapa se sa Kastratovićevim zamerkama.„Imam samo jednu zamerku na CEZ šampionat – neke stvari još nisu definisane. Reč je o tome što će TCR automobili voziti sa atmosfercima od 2000 kubika, što je nerezonski".Sledeći trkački vikend CEZ-a je na stazi Red bul ring za dve nedelje, ali je neizvesno ko će od naših vozača tamo otići.

Jelena-Katarina MitrovićFoto: Peđa Jagić

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track