TROLEJBUSI SE IZMEŠTAJU SA DORĆOLA, PRAVI SE NOVI DEPO: Beograđani će napokon odahnuti, NEMA BUKE, NEMA ZAGAĐENJA
Foto: Aleksandar Jovanovic

beograd

TROLEJBUSI SE IZMEŠTAJU SA DORĆOLA, PRAVI SE NOVI DEPO: Beograđani će napokon odahnuti, NEMA BUKE, NEMA ZAGAĐENJA

Vesti -

Nacrtom plana detaljne regulacije predviđeno je izmeštanje trolejbuskog depoa sa Dorćola, na lokaciju neposredno pored pogona GSP "Kosmaj 1" na auto-putu ka Nišu.

Planom će se odrediti i kapaciteti izgradnje u skladu sa mogućnostima prostora, planskim i infrastrukturnim uslovljenostima i investicionim potencijalima, kao i očuvanje i unapređenje životne sredine.

Površina obuhvaćena ovim planom iznosi oko 58 hektara, navodi se na sajtu Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, na kojem je objavljen Javni uvid u plan detaljne regulacije područja između saobraćajnica Stefana Prvovenčanog, Vojislava Ilića, Mokroluške nove i Kružnog puta Padina.

Pogon "Dorćol" je saobraćajni pogon GSP Beograda koji se koristi za solo i zglobne trolejbuse i solo elektrobuse.

Na ovom pogonu se nalaze svi trolejbusi i elektrobusi koje GSP ima.

foto: Dragana Udovičić

Svi zainteresovani mogu do 26. septembra da iznesu svoje pisane primedbe, a javna sednica Komisije za planove Skupštine grada Beograda, održaće se u zgradi Gradske uprave 24. oktobra.

U toku sednice, sva fizička i pravna lica koja su podnela primedbe u vezi sa Nacrtom plana u pisanom obliku, mogu obrazložiti primedbe pred Komisijom za planove.

- Izmeštanje postojećeg depoa iz centralnog gradskog područja na Dorćolu omogućilo bi korišćenje atraktivnog zemljišta za druge namene, navodi se u dokumentu.

Pored ovoga, dodaje se, smanjenje nivoa zagađenja i buke doprinelo bi zaštiti životne sredine i poboljšalo uslove života i rada u okolini stare lokacije depoa.

- Takođe, izgradnja novog depoa u kome bi bili poboljšani uslovi rada zaposlenih, uz primenu savremenih sistema za održavanje vozila, dovela bi do podizanja nivoa usluge prevoza putnika. Istovremeno, omogućiće se sanacija neplanski izgrađenog naselja unutar visoko naponske dalekovodne mreže, navodi se.

foto: Kurir / Danijela Vujsić

Između postojećeg pogona "Kosmaj 1" i Ulice Vladimira Tomanovića planira se saobraćajna površina u okviru koje će se nalaziti budući trolejbuski depo "Kosmaj 2".

- U okviru ovog pogona, pored stacioniranja i održavanja trolejbusa, biće smeštena, dopunjavana energijom i održavana i elektrobus vozila, navodi se u dokumentu.

Pored pogona "Kosmaj 2" planira se i lokacija "Mala auto-komanda" predviđena za smeštanje postojećih sadržaja GSP "Beograd" (ugovoreni prevoz i unutrašnji transport, centralni remont i elektro-građevinska operativa).

Osim objekata potrebnih za funkcionisanje ovih sadržaja, kaže se, potrebna je i izgradnja parkinga za vozila GSP "Beograd" i putničkih vozila zaposlenih, kao i određenih sadržaja koji će biti zajednički za "Malu auto-komandu" i "Kosmaj 2".

(Kurir.rs/Tanjug)

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track