CRNOGORSKI LOBI LASTI SKRAĆUJE KRILA: Stanica pretvorena u parking koji naplaćuje BAS
Foto: Damir Derišagić

skandalozno

CRNOGORSKI LOBI LASTI SKRAĆUJE KRILA: Stanica pretvorena u parking koji naplaćuje BAS

Beograd -

Radnici Saobraćajnog preduzeća Lasta uputii su više pisama koji ukazuju na zloupotrebe rukovodstva najvećeg drumskog prevoznika u Jugoistočnoj Evropi.

foto: Nebojša Mandić

U jednom od poslednjih obraćanja, zaposleni ističu sumnju da je letošnje rušenje „Lastine“ Autobuske stanice zbog izgradnje „Beograda na vodi“ možda bio samo izgovor. Jer, kako navode, taj prostor je sada pretvoren u parking koji izdaje BAS, a “Lastini” autobusi putnike kupe gdje stignu. Podsjećaju da se rušenju stanice naročito protivio Predrag Mirčić, jedan od dvojice smijenjenih direktora, navodi portal IN4S.

„Privremeno se koristi tek nekoliko BAS-ovih perona za ‘Lastine“ potrebe. Suštinski, sve su indicije da je generalni direktor “Laste” Veljko Vukobratović ciljano pomogao BAS-u da se domogne veoma atraktivnog i vrijednog placa. Za sada nema nagovještaja da zaista ovaj prostor treba da bude dio projekta ‘Beograd na vodi’,“ stoji u pismu radnika.

foto: Damir Derišagić

Zaposleni sumnjaju da je Vukobratović ovdje u dilu sa direktorom BAS-a Anđelkom Mučibabićem, koji se takođe dovodi u vezu sa “crnogorskim lobijem”. Spočitavaju svom generalnom direktoru da je na svoju ruku potpisao veoma štetan ugovor sa Mučibabićem.

I dok sada „Lasta” plaća milione BAS-u za stanične usluge, a BAS izdaje kao pakring (po cijeni kao da je u pitanju Pariz) lokaciju na kojoj je bila njena stanica, radnici sa srušene stanice ostaju bez posla. Radnici traže i da nadležni ispitaju kakva je uloga izvjesnog Gorana Avramovića kada su u pitanju sumnjivi poslovi oko prevoza u gradu.

foto: FoNet Beoinfo

Podsećamo, radnici „Laste” u prethodnim obraćanjima IN4S-u naveli su kako njihovog „svemoćnog generalnog direktora” po svoj prilici štite i njegovi prijatelji – Dušan Rafailović, gradski sekretar za saobraćaj u Beogradu i Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz grada Beograda.

foto: Fonet Beoinfo

Rafailovića, s kojim je i privatno u odličnim odnosima, kako navode zaposleni, Vukobratović od milošte zove Rafa, a nezvanično, u sumnjivom su „poslovnom“ dilu. Sva trojica spadaju u tzv, „gradsku ekipu“ koja se „bavi“ saobraćajem, ustvrdili su ranije zaposleni. Oni ponavljaju da je „Lasta“ bukvalno izgurana iz gradskog prevoza u Beogradu, jer nije uspjela da zadovoljni standardom autobusa, uprkos milionima koji se ulažu zvanično u modernizaciju prevoznih sredstava i unapređenje uslova poslovanja. Te pare, strahuju zaposleni, završavaju najvećim dijelom u džepovima moćnika.

foto: Fonet Beoinfo

Nije teško pretpostaviti kojih. Gubitkom posla u gradskom i prigradskom prevozu, procjenjuje se da je „Lasta“ je izgubila 6.5 miliona evra. Čak radnici navode da je za taj posao bilo nabavljeno 120 „solo“ autobusa, 80 zglobnih, kao i 30 turističkog tipa, uz još dvadesetak koji su bili u rezervi.

„Zglobni autobusi, nisu upotrebljivi za međunarodni i međugradski transport,a gdje su završili i kako, teško će se saznati“, pišu zaposleni.

foto: Damir Derišagić

Uzgred, vele, javna je tajna da rukovodstvo kupuje rezervne djelove po cijenama tri puta većim od tržišnih. Navode i da je vrhunac nedomaćinskog i nepatriotskog poslovanja zaključivanje ugovora o kupovini 100 uvoznih autobusa, koji su po 10.000 evra skuplji od domaćih, „Ikarbusovih“.

Još jednom zaposleni pozivaju državu da ispita detaljno „haotično stanje u Lasti”, pri čemu posebno insistiraju na preispitivanju štetnog ugovora sa „Rapsody“ agencijom, te ugovor o ugradnji klima, pa kamera, odluka o kupovini autobusa, te da se istraže veze članova Nadzornog odbora sa proizvođačima autobusa koji se „uvaljuju” ovom preduzeću.

(Kurir.rs/IN4S)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

KURIR TV VESTI UŽIVO: Evo kako su kažnjeni učenici iz Aranđelovca koji su maltretirali devojčicu!

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja