OBAVEZNA MESEČNA KARTA SA SLIKOM Nova pravila GSP: Dnevna karta 250, petodnevna 1.000 dinara, vozila na ulicama od PETKA
Foto: Anadolija/Miloš Miškov

gradski prevoz od petka 8. maja

OBAVEZNA MESEČNA KARTA SA SLIKOM Nova pravila GSP: Dnevna karta 250, petodnevna 1.000 dinara, vozila na ulicama od PETKA

Beograd -

Građani koji ne poseduju mesečnu kartu neće moći da koriste nepersonalizovane kartice koje se dopunjavaju za vožnju u trajanju od 90 minuta po ceni od 89 dinara. Oni će morati da se odluče za kupovinu dnevne karte, koja za prvu i drugu zonu staje 250 dinara

BEOGRAD - Na ulicama prestonice od petka, kada startuje gradski prevoz za zaposlene, saobraćaće 1.100 vozila. Mesta će biti strogo numerisana, a u autobuse će moći da se ulazi samo sa zaštitnom opremom.

Putnici će moći da se prevoze kao što je ranije najavljeno, uz personalizovanu mesečnu legitimaciju, ili uz kupovinu jednodnevne, trodnevne ili petodnevne karte. Vožnja uz nepersonalizovanu karticu na dopunu pojedinačnih vožnji zasad nije moguća.

Građani koji ne poseduju mesečnu kartu neće moći da koriste nepersonalizovane kartice koje se dopunjavaju za vožnju u trajanju od 90 minuta po ceni od 89 dinara. Oni će morati da se odluče za kupovinu dnevne karte, koja za prvu i drugu zonu staje 250 dinara.

A, u redovnim okolnostima, kad građani koriste karticu na dopunu i do posla stižu za 90 minuta, odlazak i povratak koštaju 178 dinara.

Vožnja u bilo kom autobusu za tri dana staje 700 dinara, a petodnevna karta 1.000 dinara.

- Putnici koji se opredele za jednodnevnu, trodnevnu ili petodnevnu kartu, obavezni su da prilikom ulaska u vozilo uz validaciju pokažu i radni nalog za tekući dan, koji izdaje poslodavac - objašnjava Jovica Vasiljević, gradski sekretar za javni prevoz. Zaposleni svoj status dokazuju personalizovanom karticom sa uplaćenom kartom za tekući mesec i u tom slučaju ne moraju da imaju overen radni nalog.

foto: EPA/Andrej Cukić

U početku, od 8. maja, gradski prevoz će moći da koriste samo zaposleni, što je u skladu sa faznim povratkom prevoza u Beogradu. Putnici će u vozilo ulaziti samo na prednja vrata, dok će izlaz biti na vratima obeležnim za izlaz.

- Mesta za sedenje i stajanje biće vidno obeležena i u svakom vozilu će se znati maksimalni dozvoljeni broj putnika - istakao je Vasiljević. - Redar prevoznika će voditi računa da li putnici ulaze pravilno noseći zaštitne rukavice i maske, a obavljaće i proveru validacije kartica za zaposlene.

Kada putnici popune sva predviđena mesta, vozačima će biti dozvoljeno da u autobuse ne primaju putnike. Takođe, u slučaju potrebe, moći će da obaveste operativni kontrolni centar, koji bi o eventualnom incidentu obavestio komunalnu miliciju ili policiju. I putnici će moći veću popunjenost vozila da prijave Beokomu.

Prema rečima Andreje Mladenovića, pomoćnika gradonačelnika, prosečan broj vozila pre proglašenja epidemije je bio oko 1.200 vozila GSP i privatnih prevoznika.

- Najpre će pravo korišćenja imati zaposleni, potom studenti i đaci, zatim nezaposleni i turisti, a na kraju, najstariji sugrađani. Život se polako vraća u Beograd i Srbiju, ali naši sugrađani moraju da se i dalje pridržavaju propisanih mera držeći socijalnu distancu - naveo je Mladenović.

SVAKO DRUGO MESTO

Kao i do sada na koridorskim linijama, vozači će biti izolovani od putnika pleksiglas-barijerom. Putnici će moći da sednu na svako drugo mesto, dok će stajati na tačno iscrtanom mestu.

(Kurir.rs/Novosti)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track