GRADONAČELNIK ŠAPIĆ: Zaustaviću pljačku Beograda bez obzira na pritiske KENTKART: Sistem naplate bez greške
Foto: BETA/Amir Hamzagić

gradski prevoz

GRADONAČELNIK ŠAPIĆ: Zaustaviću pljačku Beograda bez obzira na pritiske KENTKART: Sistem naplate bez greške

Beograd -

BEOGRAD - Sistem mora da ima svrhu olakšavanja života građanima, koji moraju da ga razumeju i prihvate, a ako to nije slučaj, mora da se menja, rekao je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, najavljujući raskid ugovora sa Kentkartom i uvođenje novog sistema javnog prevoza.

- Mesecima smo s Kentkartom pregovarali i pokušavali da rešimo problem. Nisam mogao da prihvatim da već 13 godina opada prihod Grada Beograda, preciznije, sa devet milijardi dinara pao je na šest milijardi, a pritom građani nisu zadovoljni i ne plaćaju prevoz. Štetnim ugovorom čitav gradski sistem stavljen je u ruke privatnoj firmi. Čitavu GPS opremu, koju je Grad platio i u čijem je vlasništvu, danas ne može da koristi, jer nemamo šifre za pristup. Prvi sam odlučio da zaustavim pljačku Beograda. Postoje dokazi da je prihod manji za tri milijarde dinara, da je novac prvo išao na njihove račune, pa tek onda na račune Grada, da je sistem validatora lažan, jer se samo 20 odsto ljudi validira, te su informacije za obradu nerelevantne i nebitne. U vezi sa ovim postavlja se pitanje zašto plaćamo validatore, zašto isporučuju račune za njihovo održavanje, zašto četiri puta menjaju nešto što ničemu ne služi i pritom su to naplatili Gradu Beogradu. GPS sistem im radi na 3G mrežu i uopšte ne možemo da utvrdimo gde se vozila nalaze, a privatnike plaćamo po kilometraži. Shvatate li koliki je to prostor za malverzacije – rekao je Šapić za TV K1.

On je istakao da najveći deo građana želi da plati prevoz, ali istovremeno hoće da zna kome plaća, šta plaća i kuda te pare idu.

– Pokrenućemo sudski postupak protiv odgovornih u privatnoj kompaniji, ali i odgovornih u Gradskoj upravi koji su potpisali ovako štetan ugovor po Grad i dokazivaćemo da je za ovih 13 godina sve što je rađeno bilo štetno po gradski budžet. Duboko verujem da će građani, kada budu vratili poverenje u svoj grad i kada vide da sistem funkcioniše, plaćati karte i da će budžet početi da se puni – rekao je Šapić.

Prvi čovek prestonice je naglasio da neće da pristane ni na kakve ucene interesnih grupa niti predstavnika privatne kompanije kako ne bi ušao u rušenje ovog lošeg sistema kojim se godinama pljačka Beograd.

– Tako sam bio uslovljavan i kada sam rešio da uvedem red u postavljanje splavova i uređenje priobalja. Uvek je to ista matrica kada se ulazi u osinjak i kada se udara u nečije interese. Neću da se zaustavim ni po jednom pitanju, a svako ko je kršio zakon, neka odgovara – rekao je gradonačelnik.

Kentkart: Sistem naplate bez greške

Razlozi za raskidanje ugovora sa kompanijom Kentkart se menjaju iz dana u dan kao i druge stvari u vezi sa gradskim prevozom u Beogradu, sistem je 11 godina radio bez problema, rekao je danas na konferenciji za novinare direktor kompanije Kentkart Veljko Vlahović.

Vlahović se osvrnuo na izjavu gradonačelnika koji je naveo da je razlog za raskid ugovora prestanak javnog interesa, jer nisu ostvareni očekivani nivoi prihoda od prodaje karata.

"Jasno je naznačeno u ugovoru da rizik prihoda snosi samo grad Beograd jer grad uređuje tarifni sistem područje primene vrste karata, kategorije korisnika i sve bitne stavke koje se tiču uredjenja GSP. Odgovornost za pad prihoda može da bude samo na strani grada Beograda", rekao je Vlahović.

Turska i Srbija imaju bilateralni sporazum o zaštiti stranih investicija, znači da, ako dođe do kršenja ugovora, strani investitor treba da obavesti nadležne organe i tada počinju pregovori od šest meseci tokom kojih spor treba da proba da se reši mirnim putem, izjavio je Vlahović.

Direktor za operacije u inostranstvu kompanije Kentkart Redžaj Kolaj rekao je da njihov sistem naplate karata funkcioniše u 50 gradova širom sveta i da se do sad nikad nisu susreli sa ovakvim postupanjem i evidentnom ucenama.

Naša kompanija će nastojati da ovu situaciju reši legalnim putem, a slučaj će evidentno završiti pred međunarodnim arbitražnim sudom, dodao je Kolaj.

Kurir.rs/Beoinfo/Fonet

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track