Đilas: Cene goriva digle cenu prevoza

Đilas: Cene goriva digle cenu prevoza

Beograd -
Da nije subvencija, karta za prevoz bila bi duplo skuplja", rekao je gradona;elnik Beograda

BEOGRAD - Gradonačelnik Beograda Dragan Ðilas kaže da je cena karte za prevoz u glavnom gradu podignuta zbog povećanja cene goriva, a ne, kako tvrdi ministar finansija i Privrede Mlađan Dinkić. zbog povećanja PDV.Dinkić je ranije izjavio da je Beograd iskoristio priliku da "pod plaštom povećanja PDV-a" poveća cene prevoza za 20 odsto."Od 90 miliona evra koliko Beograd godišnje izdvaja za subvencije za javni prevoz, 45 miliona ide samo za troškove goriva, a od druge polovine besplatno se u Beogradu vozi 200.000 učenika i još toliko naših sugrađana koristi neki oblik regresirane mesečne karte", izjavio je danas gradonačelnik Beograda Dragan Ðilas."Da nije subvencija, karta za prevoz bila bi duplo skuplja", rekao je Ðilas povodom izjave ministra finansija i privrede Mlađana Dinkića da je Beograd iskoristio priliku da "pod plaštom povećanja PDV-a" poveća cene prevoza za 20 odsto.Gradonačelnik Beograda je objasnio da je cena prevoza podignuta 20 odsto ne zbog PDV-a, nego zato što je gorivo od poslednjeg povećanja cene prevoza skočilo sa 105 na 147 dinara i dodao da je povraćaj dela akcize od 2,5 dinara svega 1,63 odsto cene litra goriva."Ukoliko mi ministar Dinkić objasni kako da sa 1,63 odsto nadoknadim povećanje cene goriva od 40 odsto javno se obavezujem da ću ga predložiti za Nobelovu nagradu iz oblasti ekonomije", istakao je Ðilas.Ðilas je napomenuo da je Beograd spreman da se u korist najsiromašnijih građana Srbije odrekne povratka akcize od 2,5 dinara po litru, ukoliko se republička vlada obaveže da će svim zaposlenim u državnim firmama i administraciji koji rade u Beogradu dok traje kriza plaćati redovnu mesečnu kartu, umesto što im taj novac daje na ruke."Naravno, to se neće desiti, jer je takav potez nepopularan. Ministar Dinkić obećao je da će dok traje kriza gledati kroz prste višku zaposlenih u republičkoj administraciji, ali zato sugeriše Beogradu da saseče svoje troškove u javnom prevozu, iako vrlo dobro zna da se to može uraditi samo ako se na ulicu kao tehnološki višak istera 2.000 radnika GSP-a ''Beograd''", rekao je Ðilas i napomenuo da se to u Beogradu neće desiti.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja