VEROVALI ILI NE: BG voz kasni samo devet sekundi!
Foto: Kurir

Gradska železnica

VEROVALI ILI NE: BG voz kasni samo devet sekundi!

Beograd -
Vozovi pristižu u stanice sa prosečnim zakašnjenjem od samo devet sekundi, a vremenski razmak između polazaka u špicu je tačno 15 minuta

BEOGRAD - “BG voz” je najpouzdaniji javni prevoz u gradu.

Vozovi pristižu u stanice sa prosečnim zakašnjenjem od samo devet sekundi, a vremenski razmak između polazaka u špicu je tačno 15 minuta.

Planirano je i produženje linije gradske železnice do Ovče i Resnika, ali tek kada se kompletno obnovi pruga na ovim deonicama.

Da bi se produžila postojeća linija potrebno je da se uradi drugi kolosek od stanice Pančevački most do Pančeva, a neophodan je remont pruge na deonici do Resnika. Takođe, treba remontovati još garnitura. “Železnice Srbije” su potpisale kredite za realizaciju ovih projekta i očekuje se da bi radovi uskoro trebalo da počnu - kažu u Sekretarijatu za saobraćaj.

O pouzdanosti "BG voza" najbolje govori podatak da se vozovima dnevno preveze oko 34.000 putnika.

Linija gradske železnice povezuje Batajnicu i Zemun polje, kao i Zemun i Novi Beograd, sa širim centrom grada, odnosno sa velikim brojem tramvajskih i autobuskih linija.

- Najopterećenije su stanica Batajnica, sledi Karađorđev park, Vukov spomenik, Tošin bunar i Novi Beograd. Najveći problem su pristupi većini stanica, a prednost je brzina, ali i udobnost počev od ređeg zaustavljanja i cimanja (nema semafora i raskrsnica, prim. a). Vozovi su leti provetreniji, zimi topliji, a prolazi i sedišta su komotniji. Oni su i ekološki prihvatljiviji, jer nema emisije štetnih gasova. Koriste struju koja je domaći izvor energije. Šinski prevoz je na duž rok isplativiji od drumskog, pogotovo što će cena nafte brže da raste od cene struje, objašnjavaju u Sekretarijatu.

U Sekretarijatu za saobraćaj napominju da za sada nije u planu nabavka novih vozova, ali da su postojeće garniture uz kvalitetan remont u domaćim fabrikama veoma pouzdane.

U Sekretarijatu napominju i da se redovnost polazaka obezbeđuje zahvaljujući visokom stepenu posvećenosti i odgovornosti železničara.

BG VOZ

- Ukupan broj vozova 9 (radnim danima u špicu saobraća 7 garnitura, 2 rezervne)

- Prosečno kašnjenje 9 sekundi

- Starost vozova oko 25 godina

- Dužina voza 100 metara

- Mesta za sedenje 308

- Mesta za stajanje 300

LINIJA PANČEVAČKI MOST - BATAJNICA

Vreme putovanja: 37 minuta Dnevno preveze: 34.000 putnika Interval polaska: 15 minuta (u špicu)

Stanice: Pančevački most, Vukov spomenik, Karađorđev park, Beograd centar, Novi Beograd, Tošin bunar, Zemun, Zemun polje i Batajnica

Grad finansirao remont dela pruge

Grad Beograd je finansirao i remont pruge od Novog Beograda do Batajnice koja je time dovedena na projektovanu brzinu od 100 kilometara na čas. Kada i dođe do kvara na nekom vozu, iz stanice Zemun odmah „uskače” zamena u kojoj tokom celog dana dežuraju kondukter i mašinovođa kako bi mogla svakog momenta da se uključi u saobraćaj.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track