KUPIMO PA VRAĆAMO: Najviše se žalimo na patike, mobilne i belu tehniku
Foto: Reuters

Srpske reklamacije

KUPIMO PA VRAĆAMO: Najviše se žalimo na patike, mobilne i belu tehniku

Društvo -
Jedna velika trgovinska kuća u Kragujevcu dvaput je kažnjena jer je odbila da primi pritužbu potrošača

KRAGUJEVAC - Savetovalište za potrošače u Kragujevcu je za pet meseci rada dobilo oko 700 prigovora potrošača na kupljenu robu, a jedna velika trgovinska kuća dva puta je novčano kažnjena jer je odbila da primi reklamaciju kupca, rečeno je na konferenciji za novinare te organizacije.

Najviše prigovora potrošača je na kvalitet obuće, pre svega patika, zatim na mobilne telefone, tehničku robu, belu tehniku, garderobu i delove za automobile, a u porastu su prigovori na rad kurirskih službi.Potrošači, kako je objašnjeno, zameraju kurirskim službama što im dostavljaju vidno oštećenu robu, kao i što im kupljeni proizvod isporučuju ispred zgrada, a ne na adresu stanovanja, iako je ta usluga plaćena.

Prema rečima menadžera Savetovališta za potrošače Zorana Nikolića u Kragujevcu postoje trgovci koji bez obzira na kaznu, koje iznose od 300.000 do dva miliona dinara, odbijaju da prime opravdan prigovor potrošača." Imamo slučaj jedne velike trgovinske kuće koja dva puta plaća kaznu i odbija da primi reklamaciju potrošača na kuplje proizvod", rekao je Nikolić i izrazio žaljenje što se, kako je rekao, velike svetske kuće, od čijeg se dolaska očekivalo da donesu neka druga pravila ponašanja i da će poštovati zakone, ponašaju suprotno.

Govoreći o novom Zakonu o zaštitu potrošača koji 21. septembra stupa na snagu, Nikolić je rekao da su njime ukinute sudske takse za potrošačke sporove vrednosti do 500.000 dinara." Skraćen je rok za odgovor trgovca na osam dana, a rok za rešavanje opravdanog prigovora je 15 dana, odnosno 30 ukoliko je rečc o tehničkoj robi i nameštaju", rekao je Nikolić.

On je dodao i da je tržišnoj inspekciji vraćen deo bitnih ovlašćenja među kojima i postupanje po žalbama potrošača, kao i postupanje u slučaju kolektivnih interesa potrošača.Prema rečima Nikolića, nov zakon predviđa i da firme koje pružaju usluge od opšteg ekonomskog interesa, kao što su struja, grejanje, voda, gas i slično imaju obavezu formiranja tela za rešavanje reklamacija potrošača u čijem radu će učestvovati i predstavnici organizacija za zaštitu potrošača evidentiranih kod resornog ministarstva.

Prijavite se za kurir 5 priča
Naš dnevni izbor najvažnijih vesti

* Obavezna polja
track